اخبار

وکیل آرش کیخسروی آزاد شد

وکلاپرس- وکیل آرش کیخسروی که قریب به پنج ماه پیش و در بحبوبه ناآرامی های ایران در شهر کرج بازداشت شده بود، روز گذشته ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ آزاد شد.

به گزارش وکلاپرس، ابوذر نصر اللهی وکیل مدافع آرش کیخسروی شب گذشته با انتشار توییتی از آزادی موکلش با تعلیق حبس و صدور قرار وثیقه خبر داد.

وکیل ابوذر نصراللهی با انتشار توییتی درباره علت آزادی موکلش(آرش کیخسروی) نوشت: «علیرغم رأی شعبه ۹دیوان عالی کشور که اعتقادبه جرم نبودن عمل در پرونده مدافعین سلامت داشت، شعبه ۲۱دادگاه تجدیدنظر با اصرار بر رأی‌ شعبه ۳۶ تجدیدنظر  الباقی کیفر حبس را به مدت پنج سال تعلیق نمود و در خصوص پرونده دیگر تحت عنوان فعالیت تبلیغی‌ علیه‌ نظام قرار وثیقه‌ صادر شد.»

بیشتر بخوانید:

علت بازداشت چند ماه پیش این وکیل دادگستری اجرای حکم حبس در خصوص پرونده ای اعلام شده بود که از سوی افکار عمومی به پرونده دادخواهان سلامت معروف گردید.

این پرونده به بازداشت و محکومیت ۳ وکیل دادگستری(مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و وکیل محمدرضا فقیهی) و دو فعال مدنی(مهدی محمودیان و مریم افرافراز) در تابستان سال ۱۴۰۰ مربوط می‌شود که این افراد درباره امکان یا عدم امکان شکایت از مسببین بحران کرونا در حال رایزنی و مشورت با یکدیگر بوده و هنوز اقدامی برای تقدیم شکایت به دادسرا انجام نداده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا