ویژهیادداشت

وقت اتحاد و حمایت از هیأت مدیره است

وکلاپرس ـ اختلافات درون صنفی از جمله اخبار این روزهای کانون وکلای مرکز بود؛ امری که به نظر می رسد با خاتمه انتخابات هیأت رییسه و تعیین دو منشی این هیأت رو به پایان است و زمان حمایت از هیأت مدیره فرا رسیده است.

در همین زمینه وکیل حسین عسکری راد در یادداشتی از صرورت اتحاد وکلا سخن گفته و خاطره ای را از مرحوم جلالی نائینی یاد کرده است. در ادامه یادداشت وی را با عنوان «حمایت هیأت رییسه کانون» می خوانید:

وقتی در نوشته ها به عبارت «دمکراسی» صنفی بر می خورم ناخودآگاه کتاب سید مهدی شجاعی تحت عنوان «دموقراضه» برایم تداعی می شود.

واقعا اگر وکلا حق انتخاب آزادانه داشتند و اشخاصی چون دکتر کاشانی، شاپور منوچهری، عبدالفتاح سلطانی، فریده غیرت، نجفی توانا و ده ها نام و چهره اجتماعی دیگر که در جامعه وکالت هست و از بیم رد صلاحیت های عجیب،از گردونه رقابت و مشارکت صنفی بازمانده اند، نوبت به خودنمایی مباحث سخیف نمی رسید تا بحث های مطروحه در فضای مجازی موضوعیت پیدا کند.

بیشتر بخوانید: رد صلاحیت ۷ نفر از نامزدهای انتخابات

بخش عمده اشکالات و اختلافات ما محصول مهندسی نظارت استصوابی است که وزن هیات مدیره ما را محدود نموده است.

چهره های اجتماعی موثر و کاریزماتیک، در ترکیب هیأت مدیره کمترقرار می گیرند. به هر حال هیات مدیره ما محصول چنین اوضاعی است.

البته در همین ترکیب نیز خوشبختانه مدیران کارامد و دلسوز و بی ادعا کم نیست و همین امر امید ما را به کارکرد اصولی و کارآمدی هیات مدیره بیشتر می کند.

جبهه آرایی ترکیب هیات رییسه متاسفانه سنت نامیمونی است که تقریبا در همه ادوار تکرار شده و خاص این دوره و خاص گروه و تشکل ویژه ای نیست.

آنچه اکنون در سبد کانون ماست همین دوستانی هستند که هستند و تخریب و تضعیف ایشان تمامی صنف را متاثر خواهد نمود. باید از هیات مدیره و ترکیب فعلی هیات رییسه حمایت کرد و ارتقا یا اصلاح رفتار صنفی ایشان را با مطالبه گری و ارائه طریق اصولی جبران نمود.

تخریب یومیه و متواتر هر کدام از ایشان، کل جامعه وکالت را در موضع ناکارامدی وانفعال قرار خواهد داد.

مرحوم جلالی نائینی به چند همکار جوانی که در آستانه انقلاب، به او بی محلی کرده بودند، گفته بود:

«اگر روزی یک چوب را هم در صندلی ریاست گذاشتند برای ارتقای صنف،حرمت اورا نگه دارید و حمایتش کنید تا صنفتان آسیب نبیند».

این کلام آن مرد اندیشمند باید اکنون آویزه گوشمان باشد.

هیأت مدیره و هیأت رییسه منتخب را حمایت کنیم و از تخریب و کارشکنی در کار ایشان حذر کنیم و چنانچه نقد و نظری داریم با هدف اصلاح بیان کنیم. تضعیف هیأت مدیره، تضعیف کل جامعه وکالت است.

یکدیگر را تحمل کنیم. رقابت های انتخاباتی تمام شد، هر عضو هیأت مدیره نماینده تمام وکلاست و رئیس هیأت مدیره نیز رئیس کانون همه وکلاست.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا