اخبار کانون هاویژه

ورود در ماهیت بدون اظهار نظر در خصوص ایراد عدم صلاحیت

علی خواجويی راد؛ ریيس كانون وكلای دادگستری كرمان

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای کرمان از جمله رؤسای کانون های وکلا است که از هنگام انتشار شایعه نگارش پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال تا امروز که معاون حقوقی قوه قضاییه به ابراز نظر پیرامون این پیش نویس پرداخته، به سرعت موضع گیری کرده و نظرات انتقادی خویش را منتشر کرده است. در ادامه نامه این مدیر نهاد وکالت به دکتر محمد مصدق ثانی درباره اظهار نظر دیروز این مقام قضایی درخصوص پیش نویس آیین نامه را خواهید خواند:

جناب اقای دکتر مصدق

سلام علیکم

مخاطب مصاحبه شما «ایهاالناس»نمی باشند که با بیان اهداف کلی موضوع آنهارا قانع فرمایید. طرف صحبت حضرتعالی حقوق دانان می باشند و مقرون به صواب آن است که با رعایت آداب حقوقی به آنها پاسخ داده شود.

بیان دلایل ضرورت اصل اصلاح یا عدم اصلاح آیین نامه موضوع ماهوی است که فی الحال قانع کردن مخاطبین عام ،نیاز به دوختن آسمان به زمین ندارد و در زمان مناسب پیرامون آن مباحثه خواهد شد.

آنچه در حال حاضر و قبل از ورود در ماهیت موضوع با هزاران استدلال حقوقی، فقهی و منطقی توسط همکاران جامعه حقوقی که برخی سالها در کسوت شاگردی درس و وعظ شما در دانشگاه بوده و بعضی هم حق استادی بر گردن شما دارند بیان شده و بلا جواب مانده است این است که اگر پایبند به قانون بوده و هدف اصلی از اصلاح را قانونمدار کردن جامعه می دانیم ایراد این است که همین قانون مرجع تنظیم آیین نامه را «کانون وکلای دادگستری» و مقام تصویب را «وزیر دادگستری» تعیین کرده است و با هر فهم و‌درک از این قانون صلاحیتی برای قوه محترم قضاییه استنباط نمی شود.

مع الاسف تاکنون از ناحیه مقامات محترم آن قوه در نقض این ایراد و استدلال کلامی گفته نشده است. جامعه حقوقی کماکان تشنه نوشیدن جرعه ایی از استدلال اشخاصی می باشد که وظایف و اختیارات کانون و وزارت دادگستری را یکجا به قوه قضاییه صلح بلاعوض نموده اند و گمانم اگر وضع به همین شکل پیش برود در تشنه کامی خواهندمرد!!!

استدعا دارد قبل از ورود در ماهیت اصلاح، تکلیف ایراد عدم صلاحیت قوه قضاییه در باب موضوع را تبیین فرمایید تا در صورت پذیرش وجدان عمومی، پیرامون ماهیت قضیه مجادله و مباحثه شود.

منبع: کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا