اخبار مجلس شورای اسلامی

نقدعلی: اصلاحات لایحه عفاف و حجاب با حداکثر بازدارندگی و کمترین میزان تکرار در نظر گرفته شد

وکلاپرس- حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز گذشته ۲۴ تیر ماه در در جلسه شورای اداری استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی با بیان اینکه «حکم شارع مقدس را که نمی توانیم به رفراندوم بگذاریم» از مراحل پایانی این لایحه در کمیسیون فرهنگی سخن گفت و اعلام کرد: در این لایحه از جُرم انگاری تنزل نشده است.

 در لایحه عفاف و حجاب از جُرم انگاری تنزل نشده است

 نقدعلی  افزود: در اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب، حداکثر بازدارندگی به گونه ای در نظر گرفته شده است که نیازی به برخوردهای ثانویه و بعدی نباشد.

وی با بیان اینکه در اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب از جُرم انگاری تنزل نشده است، اظهار داشت: از نهادهای قانونی می خواهیم تا زمانیکه این لایحه در صحن علنی مجلس ارائه و تصویب و این قضیه ساماندهی شود با قانون موجود در زمینه عفاف و حجاب یعنی ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی عمل شود.

ما در زمان حاضر خلاء قانونی در این زمینه نداریم

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما در زمان حاضر خلاء قانونی در این زمینه نداریم، اضافه کرد: لازم است نهادهای قانونی از جمله قوه قضاییه و دادگستری با جدیت از ظرفیت قانونی موجود استفاده کنند و جلوی هنجارشکنی ها را بگیرند و ستاد احیا امر به معروف نیز به وظیفه خود عمل کند.

بیشتر بخوانید:

نقدعلی با بیان اینکه اعتراض جامعه ایمانی و دغدغه مندان فرهنگی ایرانی اسلامی نسبت به لایحه تدوینی عفاف و حجاب شدید بود، تصریح کرد: بیشتر این انتقادها به جا بود از جمله درباره سستی مجازات های دیده شده ، تنزل جُرم انگاری به تخلف و تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر.

 لایحه این هفته در کمیسیون فرهنگی نیز بررسی نهایی می شود

وی با بیان اینکه این لایحه به ۲ کمیسیون مهم قضایی و فرهنگی ارجاع شد، افزود: این لایحه در کمیسیون های مذکور با استفاده از نظرات و پیشنهادهای مختلف ارائه شده ، بررسی شد و تقریبا لایحه در کمیته تخصصی نهایی شده است و این هفته در کمیسیون فرهنگی نیز بررسی نهایی می شود تا بمنظور عرضه در صحن علنی به اتمام برسد.

نقدعلی همچنین خاطرنشان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی مجددا فراخوانی برای ارائه نظر در لایحه عفاف و حجاب مطرح کرد که با توجه به اینکه پیش از این نظرات و پیشنهادهای مختلف دریافت شده است، دیگر جایی برای این فراخوان نمی بینیم.

حکم شارع مقدس را که نمی توانیم به رفراندوم و فراخوان بگذاریم

این نماینده مجلس تصریح کرد: حکم خدا مشخص است و حکم شارع مقدس را که نمی توانیم به رفراندوم و فراخوان بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی کشور از ما انتظار دارد که در این زمینه سریع تر عمل کنیم، گفت: بسیاری از مردم از جامعه ایمانی می گویند ما در زمان حاضر چه کار انجام دهیم و عدم استفاده از ظرفیت های موجود نشان می دهد که نهادهای متولی مردم را برای چگونگی اجرای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر کمتر ساماندهی می کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا