اخبار آزمون هاویژه

نتیجه آزمون وکالت ۱۴۰۰ منتشر شد

وکلاپرس- نتیجه آزمون وکالت ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس پس از  وعده نایب رییس اسکودا مبتنی بر اعلام نتایج آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری در امروز، دقایقی پیش نتایج این آزمون در وب سایت سازمان سنجش منتشر شد.

نتیجه آزمون وکالت ۱۴۰۰

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ را از لینک زیر مشاهده کنید:

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰

شایان ذکر است نتایج این آزمون بر اساس استفساریه مواد ۳و ۴و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و بر اساس نمرات تراز منتشر شده است.

همچنین اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در اطلاعیه ای پیرامون اعلام نتایح آزمون وکالت ۱۴۰۰ اعلام کرد:

به اطلاع داوطلبان گرامی میرساند نتایج آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۱ ( مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) براساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار بدون ظرفیت و با لحاظ نمرات ترازشده اعلام خواهد شد.

لازم است پذیرفته شدگان این آزمون به اطلاعیه های اختصاصی کانونهای استانی و مهلتهای اعلام شده از سوی آنها برای ثبت نام توجه نمایند.

بیشتر بخوانید:

‫۳۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    سازمان سنجش در نتایج اعلامی ازمون وکالت کانون وکلا امسال نمره تراز را ۶۹۹۶ اعلام نموده در حالیکه برخی از داوطلبان با نمرات با سطح نمره تراز پایین تر از این عدد مثلا ۴۷۴۱ و یا ۴۶۳۶قبول نشده اند از طرف دیگر داوطلبانی با سطح نمره بیشتر از تراز اعلامی مانند نمره ۷۰۰۰ نیز مردود شده اند .چگونه چنین چیزی ممکن است
    صمنا تعداد سوالات ازمون در تمام سالهای گذشته ۱۲۰ سوال بود اما امسال تعداد سوالات ۱۴۰ عدد بود .با این حال مسیولین نتایج ازمون را بر اساس تعداد سوالات ۱۲۰ تایی محاسبه کردند . که این خود نشان دهنده ان است که در اعلام نتایج دستکاری نموده و افراد دلخواه را منتخب نموده اند . همچنین بسیاری از داوطلبان به این امر معترض هستند که درصدهای اعلامی با پاسخ های صحیح ایشان در ازمون همخوانی نداشته و بسیار کمتر می باشد .
    لطفا به دلیل حساسیت موضوع و تعداد زیاد معترضین و بازخوردهای اجتماعی ان در اسرع وقت به این موصوع رسیدگی و پیگیری نمایید .سپاس

    1. در پس اعتراض جمع کثیری از داوطلبان شرکت کننده در ازمون کانون وکلای دادگستری مبنی بر اینکه در نتایج ازمون اشتباهات فاحش و دستکاری صورت گرفته است از جمله اینکه تعداد سوالات ۱۴۰ عدد بود ولی رتبه و تراز داوطلبان بر اساس تعداد سوالات ازمون ۱۲۰ عددی محاسبه شده که این خود نشان می دهد به طور کلی این ازمون فاقد اعتبار و صحت و سلامت و درستی بوده است ، سازمان سنجش بی سر و صدا ، اقدام به تغییر تعداد کارنامه داوطلبان نموده به طوری که کارنامه جدید را به صورت نتایج ۱۴۰ سوالی محاسبه و اعلام کرده است نکته شگفت آور این است که پس از تغییر و افزایش تعداد سوالات از ۱۲۰ عدد به ۱۴۰ ، هیچ تغییر در میزان درصدهای اعلامی دروس ازمون و در نهایت هیچ تغییری در میزان تراز اعلامی داوطلبان صورت نگرفته است یعنی پاسخ های فرضی داوطلبان به ۲۰ سوال اضافه شده کوچکترین تاثیری در نتایج نهایی ازمون نداشته است به طور مثال اگر یک داوطلب پاسخ تمام ۲۰ سوال مذکور را درست داده باشد و یا اینکه یک داوطلب دیگر پاسخ تمام ۲۰ سوال را اشتباه داده باشد و یا اینکه داوطلب سومی اساسا پاسخی به سوالات مذکور نداده باشد در هر سه حالت نتایج اولیه اعلامی برای داوطلبان تغییری ننموده است و به سادگی نشان داده می شود که اعتراض داوطلبان مبنی بر اینکه نتایج اولیه نیز اشتباه بوده و در انها تقلب صورت گرفته و کانون وکلا تعدادی را بر خلاف عدالت و قانون تسهیل کسب و کار به صورت انتخابی برگزیده است.
      تنها راه اجرای عدالت حذف آزمون وکالت است زیرا در آن صورت صدها هزار فارغ التحصیلی که پشت دروازه ها و دیوارهای بلند ورود به شغل وکالت مانده اند می توانند به دور از هر رانت و انحصاری به مااند دیگر مشاغل صنفی ، به سادگی مجوز گرفته و مشعول به کار وکالت شوند

    2. نماینده های کم سواد و
      حتی بیسواد باید از همین کامنتها متوجه بشن که با طرح تسهیل چه گندی به وکالت و جان و مال مردم زدند.فردی که هنوز نحوه قبول شدن یا نشدنش در وکالت را نمی داند با طرح تسهیل میخواد وکیل بشه و از مردم دادگاه دفاع کنه.هیچ دشمنی نمی توانست اینچنین ضربه ای به نظام وارد کنه در چند سال اینده نتیجشو خواهید دید.من چند سری هست که مردود شدم ولی به هیچ وجه حاضر نبودم با طرح تسهیل قبول بشم.

  2. سلام ضمن تشکر از خبرنگاران و مجریان توانمند صداو سیما و نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی با تلاش های ایشان شغل وکالت از قداست خودساخته عده ای معلوم الحال خارج گردیده و به مانند دیگر مشاغل در قانون تسهیل کسب و کار قرار گرفته است متاسفانه مسیولین امر در کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه همچنان با دستکاری در نتایج ازمون ها سعی در ادامه روال انحصارگرایانه سابق خود به شکل نوین دارند . همانطوری که مستحضرید همواره انحصار موجب ایجاد و ورود رانت می گردد در سالهای ماضی در برخی از رشته های پزشکی از جمله داروسازی و فیزیوتراپی و پزشکان عمومی انحصاری در زمینه صدور مجوز بازگشایی داروخانه یا کلینیک یا مطب براساس تعداد جمعیت مناطق وجود داشت در حالیکه خوشبختانه این انحصار شکسته شد و هر فارغ التحصیل در رشته های مذکور میتواند در هر نقطه از کشور اقدام به فعالیت نماید به طوری که حتی میتوانند داروخانه های متعددی متصل و مجاور هم افتتاح شود لازم به ذکر است که این فعالان کسب و کار (حرفه های پزشکی گفته شده ) پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیاز به ازمون یا مصاحبه خاصی ندارند به مانند دیگر مشاغل که از صنف خود تقاضای پروانه کسب نموده و پس از اخذ آن به خدمت رسانی مشغولند . در این بین تنها شغل وکالت است که همچنان در انحصار به سر برده و علی رغم تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و خارج شدن شغل وکالت از قداست ساختگی آن ولی همچنان انحصارگرایان از طریق برگزاری ازمون ایجاد رانت می نمایند . اساسا چه دلیلی وجود دارد که برای اشتغال در شغل وکالت ازمون برگزار شود ؟؟مگر اهمیت شغل وکالت از حرفه پزشکی که مستقیما با جان مردم طرف می باشند بیشتر است ؟؟
    شغل وکالت نیز مانند دیگر مشاغل است که بازار کار شاغلین آن در طول زمان متعادل می گردد و هر کس که خدمات بهتری با دستمزد کمتر ارائه نماید قاعدتا مورد اقبال بیشتری از سوی متقاضیان روبرو خواهد شد .
    همان طوری که یک گچکار یا یک بنا یا یک تعمیرکار لوازم خانگی و موبایل یا یک تعمیر کار خودرو تا یک جراح قلب خدمات بهتر با دستمزد مناسب تری انجام داده مردم برای دریافت خدمت به ایشان بیشتر رجوع می کنند در شغل وکالت نیز چنین اتفاقی می افتد بنابراین برگزاری ازمون برای فارغ التحصیلانی که در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل نموده و از دانش کافی برخوردار می باشند همچنان مانعی برای ورود ایشان به بازار کسب و کار بوده و بهانه های انحصارگران کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه برای بیسواد نشان دادن فارغ التحصیلان و لزوم برگزاری ازمون ساختگی بوده علاوه بر ان به بهانه برگزاری ازمون هرسال مبالغ هنگفتی را من غیر حق
    دریافت می کنند .
    نتایج پیگیری و استعلام خبرنگاران زحمتکش صداو سیما از متقاضیان کثیر ورود به بازار وکالت در سالهای قبل منجر به تصویب قانون تسهیل کسب و کار و کسب و کار بودن شغل وکالت گردید اما برگزاری ازمون این تلاش های را ناقض و ابتر نموده است که فارغ التحصیلان رشته حقوق این درخواست را از صداو سیما و مجلس شورای اسلامی انقلابی دارند تا با حرکتی انقلابی دیگر این مانع بزرگ یعنی ازمون وکالت را نیز از سر راه متقاضیان شغل وکالت بردارند .

    تشکر از پیگیری های مستمر شما

    1. میشه این بازی کثیفو تموم کنید؟
      دیگه قراره چطور قبولتون کنن که راضی بشید؟طرف مدنی ۱۵درصد زده تجارت ۱۰درصد زده جزا ۲درصد قبول شده می فهمید یعنی چی؟یعنی عملا هیچی از وکالت نمیدونه… این حرفه نیاز به علم و تخصص زیاد داره چطور راضی میشید چوب حراج بهش بزنن که اتفاقابه لطف شما زیاده خواه ها بهش زدن.الان استخدام هر ارگانی با کمتر حقوق و مزایا هم بشید باید یکسری صلاحیت ها داشته باشید چرا میخواید بدون هیچ گونه تلاشی بهتون‌پروانه وکالت بدن؟ می تونین بخونین و تلاش کنین قبول بشید اگه نمی تونین هم … برید دنبال کاری که به زحمت و تلاش نیاز نداره.

      1. دوست عزیز و احساساتی، اصلا چنین نیست. با ذهنتون صحبت نکنید. الان اسکودا از بین ۸۲ هزار شرکت کننده فقط ۶۹۹۶ نفر گرفته سالهای قبل ۴۰۰۰ تا حدودا میگرفته، الان با درصدهای بالای ۴۵٪ در هردرسی قبولی لب مرز بوده! این چیزا چیه میگی بدون تحقیق؟! از اونطرفم که مرکز وکلا باید ۱۰۵۱۲ نفر بر میداشت اومد ۲۸۰۰ نفر برداشت‌. و الانم معلوم نیست دستکاری کنن یا چکار کنن که تعداد کمتری اعلام بشن.

      2. نتایج اعلام شده ازمون وکلای کانون وکلای دادگستری دستکاری شده و ساختگی است.!!! سوالات۱۴۰ تا بود اما در کارنامه ۱۲۰ سوال امده.من چهارهزار و خورده ای و دوستم ۷۰۰۰ اوردیم اما قبول نشدیم پس چه محدوده ای در سهمیه ازاد قبول شدن؟؟ حد نصاب سهمیه ازاد را در کارنامه ۶۹۹۶ نوشتن .لطفا پیگیری کنید !!

        1. بله دقیقا زیاده خواهی اینطوریه…
          تراز ۶۴۰۰یعنی میانگین کل درصدها ۲۰درصده.با بیست درصد کجا شمارو راه میدن که انتظار دارین وکالت قبول شین؟؟!

      3. هیچ هم اینطور نبوده خودم کلی بالاتر از این اعداد و ارقام دارم قبول نشدم تازه من به پاسخنامه خودم شک دارم من کلی جواب ندادم سفید کذاشته بودم الان میبینم پرشده که باعث نزول درصد شده

      4. دروغ نگید من خودم تمام درصدهام بالای ۴۰ قبول نشدم خدا ان شاالله بانیان ومسبان این ازهای هفت سر فسادو تو کشور بخشکنه شما بس کنید

    2. به نام خدا
      جناب با بیاناتتون همه گان رو از سطح پایین سوادتون مطلع کردین بنده به عنوان دانشجوی حقوق حاضرم سال ها پشت آزمون کانون بمونم اما با ۳۰ درصد وارد وکالت نشم . از خودم و شما سوال میکنم دانشجویی که از پس ۱۴۰ سوال بر نیاد چطور می‌تونه وکالت کنه و از حقوق موکل خودش که نیازمند تسلط به قانون و استباط قوی هست برمیاد؟ از طرفی هر جا انحصاری در کار باشه منشأ فساد هست اما نباید از آن سوی بوم افتاد و با تصویب چنین قانونی جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان حقوق رو وارد دستگاه قضا کرد که با جان و مال و ناموس مردم سرو کار دارند به طور مثال میشد ظرفیت رو ۲ یا ۳ برابر کرد نه با چنین طرحی آن را به آتش کشید! این ننگ این بی تدبیری باشد در کارنامه این مجلس که خیال خود اشتغال ایجاد کرده ! و در پایان منطقی که وکالت رو با بنا و گچ کار که البته آنها شغل شریفی هستند مقایسه میکند جای مناقشه نیست یا علی

  3. لطفا مجلس ورود کنه
    بازرس بفرسته سازمان سنجش تا نتایج اعلامی را دوباره بررسی کنن
    چون بی شد نمره های داوطلبا رو کم کردن ، تا قانون تسهیل رو دور بزنند

    # مجلس وارد شو
    #ننگ بر انحصار

    1. من تمام دروس را عالی زدم اما تراز را برایم با ۱۲۰ سوال ۴هزار و خورده ای .اما ۱۴۰ سوال جواب دادم توی ازمون
      ولی قبول نشدم اعتراض هم کردم

      از کجا معلوم تراز رو اجرا کردن؟از کجا معلوم تراز ۶۹۹۶ هست توی ازمون وکلا

    2. طوری تصویب کردن که دو روز یه قانون بخونی بیست درصد بزنی بقیه رم صفر قبول شی ولی فکر کنم همه رو منفی بزنی قبول نمیشی شما سال دیگه برو سر ازمون و هیچ تستی رو جواب نده انشالا قبولت میکنن

  4. کانون باید در رابطه با تعداد شرکت کنندگان،میانگین نمره یک درصد حائزین بالاترین درصد،و هفتاد درصد آن را اعلام کند

    در ضمن اظهر من الشمس هست که نمره های من مثل نمره خیلی از داوطلبان دیگه ،خیلی کمتر از اونی اعلام شد ک زده بودیم

    # مجلس وارد شو
    # ننگ بر انحصار

  5. سلام
    قبولی اول کار هست
    قطعا دوره های پیش نیاز توجیهی و…هست
    ازمون های دوره کاراموزی
    اختبار و….

    جایی از قانون تسهیل در این موارد صحبت نشده و قطعا نظر این هست که تکالیف کارآموزی می بایست صحیح و با قبولی طی گردد.
    این دیگه متاسفانه نه بحث استفساریه داره و نه ….

  6. به خداقسم میخورم دستکاری شده من ایین دادرسی کیفری ۱۸سوال از۲۰سوال صحیح زدم اما زده بود۵۰درصدتوروخداپیگیری کنیداهای مجلسی ها

  7. ببخشید کی گفته و چه جوری حساب کتاب کردن که تراز باید ۶۹۹۶ شد شاید تراز ۲۰۰۰ بود که کانون تقلب کرده و بالاتر برده تا همون انحصار قبلی بمونه و بدتر هم شده

  8. سلام به دوستانی که تسهیل کسب و کار هم شد با زهم مدعی هستند ما بایستی جزء قبول شدگان میشدیم
    جای تاسف داره
    به نظر این افراد میخوان کلا آزمون برداشته بشه
    مطئنم بازم قبول نمی شن
    جطور شما انتظار دارین به شما پرونده بدن…….

  9. سلام
    اون موقع که کانون وکلا ، مرکز وکلا ،سازمان سنجش، قوه قضاییه و…
    فریاد میکشیدند وقتی طرفیت نداریم، حداقل نمره نداریم ،نصاب شناور دلریم و…

    تراز از کجا بیاریم، فرمول های تراز با ظرفیت امکان پذیر هست و….
    اون چند نماینده کم سواد می گفتند باید چنین عددی لز قبولی باشه که مخالف حذف عدد بود و………
    خلاصه، چنین مشکلاتی هم داشت، ازمونی که همه چی اون نسبی و بی حساب کتاب هست، معیار و نمودار و… هیچکدام اینحا قابل استفاده نیست، قبول ندارید از یک نفر متخصص ریاضیات و محاسبات و… بپرسید.

    اون موقع مرکز وکلا اعلام کرد که قبولی با این روش شده ۲۸۰۰ و دنبال حل موضوع هستند که به تعداد بیشتر یا حتی بسیار بیشتر از سالهای قبل برسند و… خود مرکز وکلا قبل از اعلام نمره این ایراد را مطرح کرد و…
    ولی این اقایان کم سواد به جای همکاری در پیدا کردن راه حل و… شروع به تهدید و خراب کردن شان مرکز وکلا و …. ننودند و …
    که نتیجه به ضرر داوطلب شد.
    به سوابق مصاحبه ها هم نگاه کنید میبینید مشکل از کجاست!!
    اگر فرمول دقیق و مشخص بود رضایت قطعا بیشتر میشد

  10. سلام بچه ها
    یک چیز جدید از تقلب سازمان سنجش و اسکودا
    برای داوطلبان کارنامه دوباره صادر کردن شما هم بروید نگاه کنید در سازمان سنجش
    تعداد سوالات از ۱۲۰ سوال شده ۱۴۰ سوال
    ولی تغییر توی درصدها ندادن
    لعنت بر این سازمان و کانون
    حق بچه ها رو دارن می خورن
    بچه ها اعتراض کنین به سازمان سنجش
    به حجه الاسلام پیمان فر رییس کمیسیون اصل ۹۰
    دکتر شمس الدین حسینی
    دکتر طغیانی
    به رییس جمهور
    به رهبری
    به دادستانی کل کشور
    به بازرسی کل کشور
    من اعتراض کردم شما ها هم اعتراض کنین تا حق مون رو بگیریم

    1. نظر من اینه که بریم روبروی مجلس بشبنیم .روی مقوا بنویسیم
      #تقلب اسکودا و سازمان سنجش
      #حذف ازمون وکلا
      #نمره من رو پس بده
      #کارنامه من کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      #حذف ازمون وکالت

  11. دوستان
    سازمان سنجش و اسکودا دوباره تقلب کردند
    کارنامه جدید صادر کردند با ۱۴۰ سوال برای ازمون وکلا ولی درصدها رو تغییر ندادن
    تقلب پشت تقلب
    خدا لعنت تون کنه به حق حسین ع

  12. اقا جون کانون وکلا و سازمان سنجش کارنامه ما رو دوبار عوض کردن ۱۴۰ تا سوال شد ۱۲۰ تا دوباره شد ۱۴۰ تا و کلی ایرادهای دیگه

    اینو چی میگش اقا جون

  13. یک موضوع بسیار جالب وجود دارد. این ۷۰۰۰ نفری که گفته میشود در کانون اسکودا قبول شده اند قطعا در آزمون کانون مرکز وکلای قوه قضاییه هم قبول شدند و یقینا اسکودا را برای ادامه، انتخاب خواهند کرد. پس عملا از ۱۰ هزار نفری که قرار بود مرکز وکلا انتخاب کند در واقع ۳۰۰۰ نفر بیشتر ورود نمیکنند! چون ۷۰۰۰ نفرشان به اسکودا میروند! و به نظربنده جمعا اسکودا و مرکز ۱۰ هزار نفر بیشتر نگرفته اند! این یعنی دور زدن مجلس و داوطلبین! به نظرم دو کانون با هم تبانی کرده اند، چون اصل بر این بود که ۷۰۰۰ نفر اسکودا اعلام کند و “پذیرش” کند سپس مرکز وکلا هم ۱۰ هزار نفر غیر از آن ۷ هزار داوطلب اسکودایی اعلام و “پذیرش” کند، که جمعا ۱۷ هزار وکیل وارد بازار کار شوند.

    1. سلام به نظرم اگه داوطلبی هر دو ازمون را قبول بشه به احتمال زیاد میره مرکز وکلا چون ۸ماه نیخوای رایگان کار کنی و از بدو کاراموزیش پرونده میگیرید

  14. گزینه هایی که به عنوان جواب درست تو پاسخنامه ای که به همراه کارنامه برای من تو سایت سازمان سنجش درج شده با کلید آزمون که در مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ سازمان سنجش و کانون وکلا منتشر کردن به هیچ وجه مطابقت نداشته و نود درصدشون اشتباه میباشد در ضمن گزینه هایی که به عنوان پاسخهای من منتشر شده اونایی نیستن که من روز آزمون زدم و کاملاً مشخصه که توش دست بردن درثانی وقتی سوالات ۱۴۰ تا بوده چطور میشه ۱۲۰ تا پاسخ چاپ بشه، بی قانونی و تقلب از سر تا پای این اعلام نتایج میباره، به کجا باید پناه برد؟

  15. دوستان سلام
    ادرس نهاد ، سازمان ، سایت ، تلفن هایی که میشه توی اونها اعتراض کرد بنویسید تا همگی به انها اعتراض کنیم

    سایت یا تلفن یا ایمیل رییس کمیسیون اصل ۹۰ ، کمیسیون مجلس ، حجه الاسلام پژمان فر ، دکتر شمس الدین حسینی ، دکتر طغیانی ، دکتر حاجی دلیگانی ، …. را بنویسید تا همه ما به انها اعتراض کنیم تا حق مون رو بگیریم

  16. در پاسخ به اقدامات متقلبانه و انحصار طلبانه کانون وکلا ( اسکودا )
    و سازمان سنجش و دستکاری عمدی نتایج ازمون وکالت ، همه باهم #حذف آزمون وکالت

  17. در پاسخ به اقدامات متقلبانه و انحصار طلبانه کانون وکلا ( اسکودا )
    و سازمان سنجش و دستکاری عمدی نتایج ازمون وکالت ، همه باهم #حذف آزمون وکالت

  18. پس به نظر شما چیکار باید بکنن یکی مرکز قبول شده و میره کانون و یا برعکس ، حال باید برن دنبال جایگزین برای اینا بگردن اگه اینطوره باید برای وکلایی که از دنیا رفتن و یا جایی استخدام شدن نیز دنبال جایگزین بگردن و احتمالا نظر شما اینه که این جایگزینها از بین مردودیهای آزمون انتخاب بشن !!! هر دم از این باغ بری می رسد … هر امری نیازمند ضابطه ای است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا