اخبار دولتویژه

رحیمی: وزارت دادگستری با همکاری دستگاه قضا پیگیر الزامی شدن وکیل در دعاوی و بیمه وکالت خواهد بود

وکلاپرس –  امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، بر الزامی شدن به کارگیری وکیل در دعاوی و بیمه وکالت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، وزیر دادگستری عصر روز سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ میزبان هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز بود.

ارتقای امنیت قضایی، منوط به تقویت و حمایت جدی از نهاد وکالت است

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در این دیدار ارتقای امنیت قضایی را منوط به تقویت و حمایت جدی از نهاد وکالت برشمرد و گفت: اجرای عدالت و احقاق حق در جامعه مستلزم توجه ویژه به قاضی و وکیل است، در این زمینه باید بستر و شرایط مناسب ایجاد و نگاه جامعه به نهاد وکالت تقویت شود.

الزامی شدن وکالت و بیمه وکالت فواید فراوانی دارد

رحیمی پرهیز از آمارگرایی و لزوم تقویت دغدغه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه را یاد آورد شد و گفت: موضوع الزامی شدن به کارگیری وکیل در دعاوی و بیمه وکالت در جامعه فواید فراوانی برای مردم، دستگاه قضایی و نهاد وکالت دارد که از مهمترین آنها طرح نشدن بسیاری از دعاوی در محاکم، کاهش ورودی پرونده و تسهیل در رسیدگی به دعاوی است.

بیشتر بخوانید:

وزارت دادگستری پیگیر لایحه جامع وکالت خواهد بود

وزیر دادگستری گفت: اگر لایحه جامع وکالت با لحاظ الزامی شدن وکیل در دعاوی و بیمه وکالت تنظیم و اجرایی شود، اثرات مثبت فراوانی در احقاق حق و اجرای عدالت در پی خواهد داشت، وزارت دادگستری با همکاری دستگاه قضایی پیگیر این موضوع خواهد بود.

رحیمی با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و بازگویی خدمات کانون وکلا برای عموم به عنوان یک اصل اساسی و مهم، از آمادگی وزارت دادگستری برای همکاری و هم‌افزایی با کانون وکلای دادگستری مرکز در عرصه داخلی و بین‌المللی خبر داد.

در ابتدای این نشست، حسین طالع رئیس هیات مدیره کانون وکلای مرکز و تعدادی از مدیران این کانون، به بیان دیدگاه‌ها، مسایل و برنامه‌های کانون وکلا پرداختند.

منبع: روابط عمومی وزارت دادگستری

‫۵ دیدگاه ها

  1. من خودم وکیلم ولی تو این جامعه با این فقر گسترده بعضی از مردم حتی از پس هزینه های شکایت هم بر نمیان چطور میخوان وکیل بگیرن مگر اینکه وکیل معاضدتی بگیرن اما وکیلم زندگی داره نمیتونه کلا در راه رضای خدا کار کنه که! یه فکری به حال اقتصاد بکنید وکالت سالها داشت درست کارش رو انجام می‌داد چون یه نهاد مستقل بود

    1. دقیقاً چون تا وضع اقتصاد اینه و مردم توان پرداخت حق الوکاله رو ندارن عملاً کار وکلا و زندگیشون هم کساد و بی رونقه.

  2. این افاضات صرفا چیزی جز خوراک رسانه ای نیست، الزامی شدن وکالت امری نیست که با پیگیری حضرات ممکن شود
    نیاز به تصویب قانون دارد که صدالبته اگر مجلسیان هم بپذیرند که نخواهند پذیرفت، شورای نگهبان بدون تامل رد خواهد کرد.
    عزیزان بهتر بود پیش از طرح چنین موضوعی برمی‌گشتند به طرح الزامی شدن وکالت در بیست و اندی سال پیش و دلایل رد آن نیم نگاهی می انداختن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا