گفت و گو

آخرین وضعیت رسیدگی به اتهام وکیل صالح نیکبخت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب

وکلاپرس- وکیل صالح نیکبخت که به تبلیغ علیه نظام به خاطر مصاحبه با شبکه های خارجی متهم شده است، درخصوص آخرین وضعیت پرونده اش گفت: جلسه رسیدگی به ۷ شهریور ماه موکول شده است.

به گزارش وکلاپرس و بر اساس اعلام کانال تاریخ کانون وکلا، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ وقت رسیدگی به اتهام وکیل صالح نیکبخت (وکیل مدافع اولیای دم مهسا امینی) در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران بود.

جلسه رسیدگی به ۷ شهریورماه موکول شد

وکیل صالح نیکبخت در گفتگو با خیرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت محاکمه‌اش گفت: پرونده من همزمان با وکیل دیگری مطرح شده بود که ارتباطی با هم نداشت. به همین علت در جلسه دهم مردادماه اعتراض کردیم و همین موضوع سبب شد جلسه رسیدگی من -که قرار بود ۱۷ مردادماه برگزار گردد- به ۷ شهریور ماه موکول شود.

بیشتر بخوانید:

اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل مصاحبه با شبکه های خارجی

وی در پاسخ به چیستی عناوین اتهامات خود گفت: اتهام من تبلیغ علیه نظام به علت مصاحبه با شبکه های خارجی است. من هیچ کاری که مشمول تبلیغ علیه نظام باشد نداشته ام. ۹ مورد از مصاحبه های من -در طول ۴سال گذشته- به عنوان مدرک و دلیل پیوست شده بود که دو مورد مربوط به محکوم نمودن حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه بوده است. لازم به ذکر است وکلا و خبرنگاران متعددی در این مورد اظهار نظر کردند. مصاحبه دیگری درمورد موتورسواری بانوان و رأی شعیه ۳۱ دیوان عدالت اداری داشتم.

نیکبخت ادامه داد: تبلیغ علیه نظام به این معنی است که بگوییم حکومت ایران، جمهوری نیست و نوع دیگری است و به عبارت بهتر یکی از سه پایه جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهیم. در مصاحبه های من اصلا بحث حاکیمیت نظام و جمهوریت نبوده و نیست.

وی مدعی شد: احتمال می دهم این پرونده به دلیل پذیرش وکالت مرحوم مهسا امینی تشکیل شده باشد.

یک دیدگاه

  1. با سلام
    تعریف جرم تبلیغ علیه نظام، همین میشود که ایشان فرمودند؟ چقدر محدود!!! تا حالا فکر نکرده بودیم صرفا هرکس گفت نظام ایران جمهوری نیست این فعالیت تبلیغی علیه نظام است! ولاغیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا