گفت و گوویژه

حسن صفادوست: علت تصویب تحقیق و تفحص عدم همکاری ۶ کانون در ارائه گزارش درباره قانون تسهیل بود

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز علت تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری را عدم همکاری ۶ کانون در ارائه گزارش مربوط به اجرای قانون تسهیل عنوان کرد.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی امروز (۶ تیرماه) با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و اسکودا موافقت کرده و آن را تصویب کردند.

علت اصلی تحقیق و تفحص موضوع عدم اجرای قانون تسهیل بود

دکتر حسن صفادوست، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری گفت: تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلا علل مختلفی دارد اما علت اصلی این درخواست، عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود.

وی ادامه داد: از آنجا که همه کانون های وکلای دادگستری قانون تسهیل را اجرا کرده‌اند، با هیات رییسه مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مذاکره و تاکید کردیم قانون تسهیل در همه کانون‌ها اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

۶ کانون گزارش اجرای قانون تسهیل ارائه ندادند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: ۴ تیرماه با حضور نمایندگان ادوار در مجلس حضور داشتیم و با بیش از ۸۰ نماینده مذاکره کردیم. علی رغم اینکه تا ساعت ۱۳ روز گذشته مهلت گرفته بودیم که همه کانون ها گزارش اجرای قانون تسهیل را ارئه دهند تا به مجلس تقدیم کنیم، متاسفانه ۶ کانون همکاری نکردند و گزارش خود را تحویل ندادند. همین مسئله سبب شد تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری تصویب شود. متاسفانه گزارش این ۶ کانون هنوز ارائه نشده است.

او در پاسخ به معرفی ۶ کانونی که گزارش ارائه نکرده اند، گفت: اسکودا می تواند اسامی کانون های مذکور را اعلام کند.

سایر علل تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری

صفادوست در پاسخ به معرفی سایر علل  تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری گفت: محل مصرف اخذ وجوه مربوط به نقل و انتقال و صدور پروانه برای افرادی که در آزمون شرکت نکرده اند، نیز از سایر علل تحقیق و تفحص مجلس است. البته علت اصلی همان مسئله عدم اجرای قانون تسهیل است.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا