اخبار بین المللی

ممنوعیت استفاده وکلا از هوش مصنوعی در دادگاه یک قاضی آمریکایی

No ChatGPT in my court

وکلاپرس- یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس آمریکا دستور داد که تمام محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در پرونده‌ها باید اعلام و بررسی شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تک کرانچ، یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس آمریکا تأکید کرد که هر وکیلی که در دادگاه او حاضر می‌شود باید تأیید کند که هیچ بخشی از پرونده توسط هوش مصنوعی مولد تهیه نشده یا اگر چنین بوده، توسط یک انسان بررسی شده است.

هفته گذشته، «استیون شوارتز»  (Steven Schwartz) وکیل آمریکایی با استفاده از «چت جی پی تی» تلاش کرد تا تحقیقات حقوقی خود را در یک پرونده فدرال تکمیل کند. «چت جی پی تی» در این راستا شش پرونده و سابقه مرتبط را به «استیون شوارتز» ارائه داد که البته بعدا مشخص شد همه آن‌ها ساخته و پرداخته هوش مصنوعی بودند.

اگر چه این وکیل آمریکایی اعلام کرده که از انجام این کار بسیار پشیمان است. اما  پوشش سراسری این خبر باعث شد که هر وکیل دیگری که به فکر استفاده از هوش مصنوعی در پرونده موکلانش بود بداند که دیگر شانسی ندارد.

بیشتر بخوانید:

به دستور قاضی «برانتلی استار»، همه وکلایی که در دادگاه حاضر می‌شوند باید گواهی ارائه کنند که نشان می‌دهد هیچ بخشی از پرونده توسط هوش مصنوعی مولد (مانند ChatGPT، Harvey.AI یا Google Bard) تهیه نشده است. برای صحت‌سنجی این موضوع، جزئیات ارائه‌شده در پرونده توسط یک انسان بررسی می‌شود.

سیستم‌های هوش مصنوعی به مشتری و حاکمیت قانون وفاداری ندارند

در حالی که وکلای دادگستری سوگند یاد می‌کنند که تعصبات و باور‌های شخصی خود را کنار می‌گذارند تا صادقانه از قانون حمایت و از موکلان خود نمایندگی کنند، هوش مصنوعی مولد، محصول برنامه‌نویسی است. این برنامه‌نویسی توسط انسان‌هایی طراحی شده که مجبور به ادای چنین سوگندی نیستند.

بیشتر بخوانید:

به این ترتیب، این سیستم‌ها به مشتری و حاکمیت قانون وفاداری ندارند. چنین برنامه‌هایی بدون هیچ‌گونه احساس وظیفه، شرافت یا عدالت و تنها بر اساس کد‌های رایانه‌ای و برنامه‌نویسی عمل می‌کنند تا اعتقادات و اصول.

این حکم قاضی فدرال ایالت تگزاس احتمالا باعث خواهد شد دیگر قضات آمریکایی هم از این روش پیروی کنند چرا که همانطور که دادگاه می‌گوید، هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند و بالقوه مفید است، اما نحوه استفاده از آن باید به وضوح اعلام شده و با دقت بررسی شود.

منبع: صدا و سیما و تک کرانچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا