اخبارویژه

مدیر دفتر بازرسی سازمان امور مالیاتی: از قضات خواسته‌ایم میزان حق الوکاله را از موکلان سؤال کنند

وکلاپرس- مدیر کل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تصمیمات جدید این نهاد در خصوص مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وحید عزیزی مدیر کل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با روزنامه قدس در خصوص چگونگی دریافت مالیات از وکلا و پزشکان، مبارزه با پولشویی در مراکز مستعد از جمله خیریه‌ها توضیحاتی ارائه کرده است.

شاید عدد واقعی در قرارداد وکیل و موکل واقعی نباشد

وحید عزیزی درباره دریافت مالیات از قرارداد وکلا و نحوه کسب درآمد این افراد که مستعد فرار مالیاتی‌اند اظهار کرد: در حوزه قرارداد موکلان با وکلا شاید عدد واقعی در قرارداد رسمی مشخص نباشد. بدین منظور به جز استفاده از ابزارهای شناسایی سازمان و دعوت افراد به اعلام درآمدها، از ظرفیت اشخاص ثالث استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از ظرفیت قضات استفاده خواهیم کرد

وی ادامه داد: در این زمینه از موکلان وکلایی که پرونده‌های آنان به قطعیت رسیده اطلاعات واقعی پرونده دریافت می‌شود و در کنار آن از ظرفیت قضاتی که پرونده‌ها را قضاوت می‌کنند استفاده خواهیم کرد.

تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی: قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کرده و مجازات را اعمال کنند
تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی: قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کرده و مجازات را اعمال کنند

قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کنند

مدیرکل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور مدعی هماهنگی با قضات دادگاه‌ها شد و افزود: از قضات خواسته شده در پایان هر دادگاهی از موکلان میزان پرداختی خود به وکیل را سؤال کنند و اگر موردی باشد قاضی می‌تواند مجازات لازم را همان جا انجام دهد و پرونده برای دریافت مالیات حقه به اداره کل امور مالیاتی مربوط ارجاع شود.

بیشتر بخوانید:

از برخی وکلا تحت عنوان درآمد اتفاقی مالیات اخذ می‌شود

عزیزی درباره دریافت مالیات از وکلایی که به گرفتن حق‌الوکاله به صورت انتقال دارایی از موکل اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از وکلا هم از طریق انتقال دارایی‌ برای گرفتن حق‌الوکاله اقدام می‌کنند که برای این افراد در قانون جدید عایدی بر سرمایه و سوداگری ظرفیتی پیش‌بینی شده که معاملاتی که به ازای آن‌ها تراکنش مالی وجود ندارد به عنوان درآمد اتفاقی با آن‌ها برخورد شود و مالیات متعلقه از آن‌ها دریافت شود.

منبع: روزنامه قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا