اخبارویژه

اجرای حکم حبس وکیل سید محمد سیف زاده به صورت موقت متوقف شد

وکلاپرس- اجرای حکم حبس وکیل سید محمد سیف زاده که قرار بود روز گذشته ۴ مرداد ماه برای یک سال حبس خود را به زندان معرفی کند، به صورت موقت متوقف شد.

به گزارش وکلاپرس وکیل سید محمد سیف زاده، عضو کانون وکلای مرکز به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی به یکسال حبس قطعی محکوم شده بود.

او در خصوص جزئیات این محکومیت گفته بود: ۴۵ نفر از وکلای دادگستری حوزه حقوق بشر، نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ با موضوع حق بر دادخواهی ملت ایران و اصل ۳۴ قانون اساسی ارسال کردیم. طبق موازین بین المللی هرکسی حق دارد به این مراجع شکایت کند.

وی روز گذشته ۴ مرداد ماه به همراه وکلایش به شعبه اول اجرای احکام زندان اوین مراجعه و جهت سپری کردن مدت محکومیتش خود را معرفی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

اما طی ویدیویی از توقف موقت حکم حبسش خبر داد و اعلام کرد او را به پزشکی قانونی جهت بررسی سوابق بیماری اش معرفی کرده اند.

وی در این پیام ویدویی عنوان داشته است که با درخواست دادیار جهت امضای ندامت نامه، مخالفت کرده است و دادیار نیز با توجه به سوابق و بیماری هایش طی نامه ای وی را به پزشکی قانونی معرفی کرده تا بعد از تعطیلات به آنجا مراجعه کند.

وکیل سیدمحمد سیف زاده ضمن توضیحاتی در کانال کانون مدافعان حقوق بشر اعلام نموده است:

که روز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ به همراه وکیل محمدعلی جداری فروغی و وکیل پیام درفشان در شعبه اول اجرای احکام زندان اوین حاضر شده است و درخواست دادیار جهت امضای ندامت نامه را نپذیرفته است.

با توجه به سوابق و بیماری های من که همه در زندان سابق اتفاق افتاده بود،طی نامه ای من را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا بعد از تعطیلات به آنجا مراجعه کنم.

این پیام ویدویی را در زیر مشاهده کنید:

یک دیدگاه

  1. آره این روزا فقط نگران تو بودیم.
    ۶۰ درصد علت کسب و کار کردن وکالت خود شما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا