اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

غضنفرآبادی درباره افزایش چشم‌گیر پذیرش کارآموز وکالت: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود

وکلاپرس ـ موسی غضنفرآبادی در دیداری با مدیران نهاد وکالت کرمان با بیان اینکه پیش بینی نادرست بودن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیش از این کرده بودم عنوان کرد: بنده در مجلس مخالفت خود را بارها مطرح نموده‌ام.

به گزارش وکلاپرس، به نقل از روابط عمومی کانون وکلای کرمان، مجید شعبانی در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان با حجت‌الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی نماینده بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه کانون وکلا هیچگونه ارتزاقی از بودجه دولتی ندارد اما به محض درخواست کمیسیون مبنی بر تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق از کانون وکلا، موارد موردنظر بطور کاملا شفاف همراه با مستندات ارائه گردید بگونه‌ای که کوچکترین شبهه‌ای در این خصوص باقی نماند.

بیشتر بخوانید:

طرح اجازه استفاده اشخاص حقوقی خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل مغایر نظام قانون‌گذاری است

 رییس کانون وکلای دادگستری کرمان طرح اجازه استفاده اشخاص حقوقی خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل را مغایر با نظام حاکم بر قانون‌ گذاری دانست که نه تنها زمینه رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در جامعه را فراهم نمی‌کند بلکه با طرح تسهیل و ظرفیتی که در سیل ورود وکیل از دو نهاد کانون وکلا و مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه به جامعه افزوده خواهد شد سنخیتی ندارد.

 وی افزود: از سوی دیگر به دلیل ورود افراد فاقد صلاحیت در امر دادرسی، نظام حقوقی و قضائی کشور به محاق برده خواهد شد و با مخدوش نمودن دادرسی منصفانه، سبب پایمال شدن حقوق مردم و تضعیف عدالت قضائی و همچنین اطاله دادرسی می‌گردد.

 وی بیان داشت: شاید مواردی مدنظر نمایندگان طراح باشد که شرکتی برای کار جزئی مجبور به اخذ وکیل باشد اما وقتی قانون وضع می‌شود برای این استثنائات وضع نمی‌گردد و موارد کلانی در این نهادها وجود دارد که قطعا به حقوق خود این دستگاه‌ها ضربه خواهد زد کما اینکه ممکن است در فرایند دادرسی، اشخاصی دخالت نمایند که صرفاً دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و فاقد تجربه و تخصص کافی و وافی در طرح دعوی صحیح و دفاع از دعاوی مطروحه هستند.

طرح با حضور نمایندگان کانون وکلا مورد ارزیابی قرار گیرد

وی افزود: ما این تجربه را در نهادهای عمومی و دولتی داریم که در نتیجه عدم ضرورت استفاده از وکیل ضررهای عمده‌ای به بیت‌المال وارد می‌شود و نباید آنرا به شرکت‌ها و نهادهای خصوصی هم تسری داد هرچند نهادهای دولتی دارای ادارات حقوقی و کارشناس حقوقی هستند و چنین اقتضایی در شرکتها وجود ندارد. این در حالیست که وکیل دادگستری در قبال تعهدی که پذیرفته، وظیفه و مسئولیت حرفه‌ای دارد و می‌تواند با داده‌های مستدل، علمی و حقوقی، زمینه اتقان آرای محاکم را فراهم نماید و منافع شرکت‌ها را نیز تامین نماید.

 شعبانی تاکید کرد: حداقل انتظار ما این است که این طرح با حضور نمایندگان کانون وکلا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و می‌توان دغدغه نمایندگان در عدم لزوم‌ استفاده از وکیل در موارد جزئی را حل نمود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس: پذیرش تعداد زیاد کارآموز ناشی از قانون تسهیل مصداق با حلوا حلوا کردن دهان خود را شیرین کردن است

نماینده شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: پذیرش این تعداد وکیل به مانند همان ضرب المثل معروف است که بخواهند با حلوا حلوا کردن دهان خود را شیرین نمایند و عده‌ای فقط بخواهند پروانه وکالت را اخذ نمایند و بعد هم در این کار می‌مانند.

 غضنفرآبادی با بیان اینکه پیش بینی نادرست بودن این طرح را پیش از این کرده بودم عنوان کرد: بنده در مجلس مخالفت خود را بارها مطرح نموده‌ام. تمامی تلاش خود را در این زمینه خواهم نمود و حتما با دیگر نمایندگان محترم هم موارد را اعلام نمایید.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا