دیدگاهویژه

غضنفرآبادی: برای کسی که مقدسات را به استهزا می‌گیرد، میت شویی و کلاس‌های روانشناسی هیچ اشکالی ندارد

وکلاپرس- رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص احکام برخی سلبریتی‌ها یا بازیگران زن گفت: دین و اعتقادات مردم را تحقیر نکنند تا تحقیر نشوند.

به گزارش وکلاپرس در ماه های اخیر شاهد صدور احکامی در موضوع کشف حجاب در انظار عمومی هستیم که در آن مجازاتی همچون نظافتچی اماکن، مرده شویی، ممنوعیت از طبابت و وکالت، ممنوع الخروجی، مراجعه به روانشناس و … در نظر گرفته شده است.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  در گفت و گو با جماران در خصوص برخورد های صورت گرفته در موضوع عفاف و حجاب با بیان اینکه «قانون حمایت از خانواده و حجاب و عفاف نیز به زودی به تصویب مجلس می‌رسد» اعلام کرد: برخوردهایی که تاکنون صورت گرفته طبق قانون بوده است!

بیشتر بخوانید:

قانون حمایت از خانواده و حجاب و عفاف به زودی به تصویب مجلس می‌رسد

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و رئیس کمیسیون قضایی در خصوص احیاء گشت مرتبط با موضوع حجاب و عفاف گفت: اقدامی که صورت می‌گیرد در راستای قانون است و آن را خلاف قانون نمی‌دانم. البته نیروی انتظامی در برخورد کاری انجام نداده و نمی‌دهد. قانون حمایت از خانواده و حجاب و عفاف نیز به زودی به تصویب مجلس می‌رسد و به نیروهای مجری قانون کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دین و اعتقادات مردم را تحقیر نکنند تا تحقیر نشوند

غضنفرآبادی در خصوص برخورد احکام صادره برای برخی سلبریتی‌ها یا بازیگران زن، گفت: هر سلبریتی یا فردی که دارای شهرت است، باید شأن خود را حفظ کند. توهین به مقدسات و حجاب برای هیچ‌کسی قابل تحمل نیست و همانطور که حس می‌کنند تحقیر می‌شوند دین و اعتقادات مردم را تحقیر نکنند تا تحقیر نشوند.

بیشتر بخوانید:

برای کسی که مقدسات را به استهزا می‌گیرد احکام میت شویی و کلاس‌های روانشناسی هیچ اشکالی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا میت شویی یا کلاس‌های روانشناسی احکام درستی است؟ گفت: برای کسی که مقدسات را به استهزاء می‌گیرد، هیچ اشکالی ندارد. چون جرم، جرم کوچکی نیست. علی رغم اینکه برخی نسبت به این موضوع گارد گرفتند، اما  موضوع اعتقادات مردم است. قانون در کشور ما محترم است و وقتی کسی به قانون احترام نگذارد طبق قانون اقداماتی پیش‌بینی می‌شود و لذا تصمیماتی که اتخاذ شده در چارچوب قانون است.

منبع: جماران

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. درود بر استاد غضنفرآبادی عزیز، نماینده ای که یک تنه مقابل طرح تسهیل وکالت و سردفتری هم ایستادند.

  2. متأسفم برا مجلسی که نماینده‌اش حتی برای یک بار هم ماده واحده قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی و آیین نامه اجرایی ماده (٢٣) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ رو مطالعه نکرده! و نمیدونه که در حال حاضر در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و نه در قرون وسطی که برای محکوم علیه اعمال شاقه در نظر می‌گرفتند! برادر من طرف، جرم انجام داده، درست، باید مجازات بشه اونم درست، اما میزان مجازات باید با جرم ارتکابی تناسب داشته باشه! در احادیث نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) و منقول از ائمه اطهار علیه السلام بیان گردیده است: (اول ما خلق الله العقل)، خداوند متعال اول عقل را آفرید. واقعاً، با حرف این به اصطلاح نماینده مجلس، بناء عقلا در جهان ما را مورد تمسخر قرار می‌دهند!

    1. ایشون اندازه سن شما سابقه قضایی دارن،ضمنا بنای عقلا وقتی حجت هست که متصل به زمان معصوم علیهم السلام باشه.
      استاد غضنفرآبادی آرای قضایی رو کاملا دقیق و علمی تبیین فرمودند.

      1. استاد فقط مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی و دکتر امیر ناصر کاتوزیان و جناب آقای دکتر سید حسین صفایی هستند و بس….یعنی در زمان حاضر که معصوم علیه غایبند ما آدم عاقل و بناء عقلا نداریم…….استاد شما، تألیفی هم‌تراز مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی یا دکتر امیر ناصر کاتوزیان دارند؟!

        1. هر کسی جایگاه خودش رو داره، استاد بودن مرحوم کاتوزیان و استاد صفایی ملازمه و مفارقتی با استاد بودن ایشون نداره.
          ضمنا اینکه بنای عقلا و عقل متصل به زمان معصوم علیهم السلام حجت هست یک قاعده اصولیه، چون منظور از عقل و عقلا در اصول فقه،عقل خالی از شوائب و عقل معصوم هست نه عقل عرفی،بنای عقلا هم باید مورد تقریر معصوم قرار بگیره، الآن بنای عقلا همجنس بازی رو جایز و جزو حقوق بشر می دونه آیا این بنای عقلا رو می تونیم مبنای قانون قرار بدیم.

          1. نه خیر، بنای عقلا، هم جنس بازی رو جزو حقوق بشر نمیدونه! بنای عقلا، یعنی عقلای عالم و نه فقط غرب و امریکا! برو مبسوط در ترمینولوژی حقوق مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی رو مطالعه کنه و نه کتابای غضنفر آبادی رو.

      2. کدوم کتاب این به اصطلاح استاد شما قابل مقایسه با تعهدات، الفارق، تربیت محقق، تاریخ حقوق ایران، جامع علوم انسانی (عناصر شناسی عمومی)، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، دانشنامه حقوقی، و غیره مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی هستش؟! یا کدوم تألیف ایشون قابل مقایسه با قواعد عمومی قراردادها، ضمان قهری، فلسفه حقوق، نظریه عمومی تعهدات، نظریه عمومی ایقاع، اعتبار امر قضاوت شده مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان هست؟!

      3. … حکم شعبه اول دیوان عالی کشور رو در مورد پذیرش اعاده دادرسی در مورد خانمی که به ٢٧٠ ساعت کار به عنوان نظافتچی در وزارت کشور به دلیل بی‌حجابی محکوم شده بود رو دقیق بخوووووووووون.

  3. واقعاً الان به عمق حرف مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان در کتاب (گامی به سوی عدالت از نشر میزان) میرسم که قضات حوزوی رو قبول نداشتن! الان نگاه کنید به این به اصطلاح نماینده مجلس که می‌خواهد برای هشتاد میلیون ایرانی قانون‌گذاری نماید! اصلا با این حرفش در کل دنیا مسخره شدیم! میگه چون طرف مجرمه پس من هم میتونم هر بلایی خواستم ولو به صورت غیرقانونی سرش بیارم! مثل اون مقام فراجا در مازندران که می‌گفت گردن متهم رو بشکن من جواب میدم!

    1. استاد کاتوزیان رو مرحوم میر سید حسن امامی و شریعت سنگلجی پرورش داده اند که هر دو روحانی بودند.قانون ماندگار مدنی ایران رو مرحوم نصرالله تقوی نوشته اند که روحانی بودند و…
      اگه روحانی متخصص باشه باید وارد سیستم قضایی بشه ولی اگه وارد شد و تخصص نداشت نشانگر عدم تقوا و تعهدش هست که نباید فریب ظاهرش رو خورد.

      1. برو کتاب الفارق علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی رو بخون قانون مدنی رو مرحوم فاطمی قمی نوشته! ….

        1. مرحبا بناصرنا، قانون مدنی رو لُجنه ای متشکل از حضرات سید نصرالله تقوی(اخوی)،فاطمی قمی و محمدکاظم عصار نوشته اند که هر سه بزرگوار روحانی بودند.

          1. نفر اصلی تیم تدوین کننده قانون مدنی طبق فرمایش مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در کتاب علم حقوق در گذر تاریخ، مرحوم فاطمی قمی بودند که رضا خان متأسفانه فقط یک عصای مرصع به وی هدیه می‌دهد….

  4. مردم شما و امثال شما رو به استهزاء گرفته اند نه مقدسات را. دلیلش هم اینه که نمیتونید احترام خودتونو حفظ کنید . در ضمن کسانی که قصد داشتید تحقیرشان کنید به قهرمانان ما تبدیل شدند . عزت و ذلت دست خداست .

  5. موضوع این است آیا حکم صادره موجب پیشگیری از جرم میشود و با جرم تناسب دارد ، آیا مقام قضائی صادر کننده حکم اطلاعات جامعی از روانشناسی دارد و میداند متهم توان روحی تحمل چنین تجربه ای را دارد ،در واقع باید گفت هدف چیست تحقیر یا پیشگیری از ارتکاب قرار است متهم سالم و با روانی مثبت حجاب را بپذیرد یا عدالت حکم شکنجه را دارد و ما داریم یک بیمار روانی را بعد از اجرای حکم تحویل جامعه میدهیم در عمومیت این حکم آیا سایرین متنبه میشوند یا بلعکس موجب افزایش خشم و مقاومت بیشتر در برابر قانون میشود؟

  6. آقای غضنفر آبادی با کسانی که ربا بانک‌ها را دیدند و جلوی آن را در مجلس نگرفتند و حتی آن را ترویج دادند چه حکمی صادر میکنید اول این احکام را در مورد خود و هم ردیفان خود اجرا کنید
    برای کسانی که رانت واختلاس را دیدند مانند اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی فولاد خوزستان که کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد و کاری نکردند
    و گذاشتند بیت‌المال مردم از بین برود چه حکمی صادر میکنید کمی بخود بیایید و از کم کاری خود و دوستانتان خجالت بکشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا