گفت و گوویژه

قاتل وکیل جعفرآقایی به قصاص و آمر به قتل به ۲۵ سال حبس محکوم شد

وکلاپرس- وکیل رسول کوهپایه زاده از صدور حکم برای متهمین پرونده قتل وکیل محمودرضا جعفرآقایی خبر داد و گفت: مباشر به قصاص و معاون در قتل نیز به تحمل ۲۵سال حبس محکوم شدند.

به گزارش وکلاپرس، مرحوم محمودرضا جعفر آقایی وکیل شاهرودی بامداد روز ۱۷ مرداد سال گذشته(بامداد روز عاشورا) در حضور همسر و فرزندش با شلیک گلوله به قتل رسید.

یکم آبان ماه امسال رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور قرار جلب به دادرسی برای هشت نفر در این پرونده خبر داد. اولین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

مباشر در قتل به قصاص در ملاء عام و به صورت علنی محکوم شده است

وکیل رسول کوهپایه زاده (وکیل اولیای دم مرحوم جعفرآقایی) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پرونده این وکیل مقتول گفت: شعبه دو دادگاه کیفری استان سمنان، پس از برگزاری جلسات رسیدگی رای را اعلام کرده است؛ بر این اساس، مباشر در قنل که صراحتا به ارتکاب قتل اقرار نموده است، به قصاص محکوم شد. در متن رای صادره آمده است که این حکم در ملاء عام و به صورت علنی اجرا خواهد شد.

آمر قتل به تحمل ۲۵سال حبس در زندان ایرانشهر محکوم شد

کوهپایه زاده ادامه داد: درخصوص آمر قتل -که به پرداخت وجه و اجیر نمودن اشخاص دستور قتل را صادر کرده بود- به جرم معاون در قتل به اشد مجازات یعنی ۲۵سال حبس در زندان ایرانشهر محکوم شد.

وی با اشاره به بدوی بودن رأی صادره و جزئیات آن گفت: در متن دادنامه آمده است باتوجه به زمان ارتکاب جرم (بامداد روز عاشورا)، شیوه ارتکاب جرم، محل وقوع جرم (مسیر اصلی و پرتردد شاهرود)، ایجاد رعب و وحشت، جریحه دار شدن احساسات مردم و درنهایت بیم تجری مرتکب و دیگران، این احکام صادر شده است.

وکیل اولیای دم مرحوم جعفرآقایی در پایان گفت: از قضات صادرکننده رای، دادستان محترم شاهرود و رییس کل دادگستری سمنان بابت تسریع در پیگیری پرونده و جلوگیری از اطاله دادرسی سپاسگزارم.

‫۳ دیدگاه ها

  1. چه فایده واقعا وقتی امر به قتل بعد سپری شدن یک سوم یا کمتر حتی با پول میاد بیرون؟باید هردو اعدام بشن ما وکلا امنیت جانی نداریم

  2. درود
    رای عادلانه و غیر احساسی صادر شده اما کاش قاتل هم زندانی میشد . چون زندان به مراتب بدتر از اعدام است .

  3. وقتی کنترل خشم وکینه نشه وقتی هیجانی و بی وجدانی یهو تصمیم بگیره بجای عقل غضب بشینه عاقبتش اینه …از خدا برای همسر و فرزندش صبر خواستاریم .حیف جوانان و حقوقدانان بعد از اینهمه تلاش درس خوندن و سختیهای راه وکالت این طور بدست افراد ناصالح پر پر بشن … خدا عاقبت و اخرت همه رو ختم به خیر کنه و شیاطین و اشرار رو به سزای اعمالشون برسونه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا