اخبار بین المللی

رئیس‌جمهور چین: تلاش کنیم وکیلی داشته باشیم تا هم حزب کمونیست و هم مردم از آنها راضی باشند

وکلاپرس- رئیس‌جمهوری چین در مطلبی در ژورنال حزبی متعلق به حزب کمونیست چین درباره حفاظت از منافع چین در سطح بین الملل گفت: تلاش کنیم وکیلی داشته باشیم تا هم حزب کمونیست و هم مردم از آنها راضی باشند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در مطلبی در روزنامه کیوشی که اصلی‌ترین ژورنال نظری حزب کمونیست چین است، خواستار گنجاندن همکاری حقوقی در روابط دوجانبه، برای “گسترش زنجیره امنیتی” و آموزش بهتر استعدادها برای رسیدگی به مسائل حقوقی مرتبط با امور خارجی کشور شد.

او افزود: باید از قاعده اولویت‌بندی فوری‌ترین وظایف پیروی کنیم، قوانین مربوط به امور خارجی را تقویت کنیم و قوانین و مقررات را در برابر تحریم‌ها، مداخلات و قلمرو قدرت بلندمدت تکمیل کنیم.

حوزه حقوق به طور فزاینده‌ای به کانون رقابت بین‌المللی تبدیل شده است

وی همچنین خواستار تلاش‌های قانونی بیشتر در داخل کشورش در زمینه‌های غیر متعارف، از جمله اقتصاد دیجیتال، امور مالی الکترونیک، هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و رایانش ابری شد.

بیشتر بخوانید:

او گفت: حوزه حقوق به طور فزاینده‌ای به کانون رقابت بین‌المللی تبدیل شده است. در سطح بین‌المللی، جهان وارد دوره پرتلاطم اصلاحات شده است و رقابت بین‌المللی بیش از پیش در قالب رقابت نهادها، قوانین و مقررات در حال وقوع است.

تلاش کنیم تا وکیلی داشته باشیم تا هم حزب و هم مردم از آنها راضی باشند

شی جینپینگ با تاکید بر اطمینان از وفاداری سیاسی قوی‌تر در میان وکلای چین گفت: باید راهنمایی‌های سیاسی برای وکلا را تقویت کنیم، آنها را به حمایت داوطلبانه از حزب کمونیست چین و سیستم حقوقی سوسیالیستی خود هدایت کنیم و تلاش کنیم تا وکیلی داشته باشیم تا هم حزب و هم مردم از آنها راضی باشند.

درخواست شی جینپینگ در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین چین و ایالات متحده مطرح می‌شود، زیرا دو کشور به طور فزاینده‌ای به ابزارهای قانونی مانند تحریم‌ها برای رویارویی با یکدیگر در جبهه‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی و بر سر ارزش‌ها متوسل می‌شوند.

این مقاله، نسخه ویرایش شده‌ای از اظهارات شی در تاریخ شش دسامبر در یک جلسه مطالعاتی با دفتر هیات سیاسی متشکل از ۲۵ عضو اصلی نخبگان حاکم این حزب بود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا