اخبار بین المللی

وضعیت صدور مجوز ارائه خدمات حقوقی توسط غیر وکلا با تأیید در ایالت اورگان آمریکا شدت بیشتری پیدا کرده است

وکلاپرس- اورگان آخرین ایالتی است که تغییرات نظارتی را پذیرفته است  و به متخصصان حقوقی معروف و شناخته شده و غیر وکلا که به طور ویژه آموزش دیده اند اجازه داده است حوزه های محدودی ازخدمات حقوقی را ارائه دهند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، ایالت اورگان به واشنگتن، یوتا، آریزونا و مینه‌سوتا پیوسته و به غیر وکلا اجازه داده است تا برخی خدمات حقوقی را ارائه دهند.

تاییدیه انجام بخشی از خدمات حقوقی توسط موسسات مجاز

دادگاه عالی ایالت اورگان اخیراً به موسسات حقوقی دارای مجوز -که از سال ۲۰۱۷ در حال توسعه است- تأییدیه نهایی انجام بخشی از خدمات حقوقی را ارائه کرده است.

کالیفرنیا نیز در حال بررسی اجرای یک برنامه فرا حرفه ای حقوقی است، اما بسیاری از وکلا و برخی از قانونگذاران ایالتی که نگران احتمال اجرای غیرمجاز وکالت بودند و با پیشنهاد دادگاه ایالتی شدیدا مخالفت کرده ‎اند. با این وجود مقامات دادگاه ایالتی تلاش می کنند پیشنهاد خود را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

کاتری والش، سخنگوی وکلای ایالتی، اعلام نموده قضات و مردم از برنامه فرا حرفه ای اورگان حمایت کرده‎ اند اما برخی از دست ‎اندرکاران ابتدا نگران این برنامه بودند. وی اعلام نموده است هنگامی که وکلای دادگستری از نحوه عملکرد موثر این برنامه مطلع شدند، بسیاری از این مخالفت ها از بین رفت.

والش همچنین اعلام کرد سایر حوزه‌های قضایی به دادگاه ایالتی مراجعه کرده‌اند تا از نحوه توسعه برنامه آن مطلع شوند.

این نهادها نمی توانند در امورات مربوط به درون دادگاه شرکت کنند

شرکت کنندگان با استفاده از برنامه حقوقی مجوزدار توانستند در زمینه قانون خانواده، از جمله طلاق و مسائل حضانت، و پرونده های مالک و مستاجر، خدمات حقوقی محدودی را ارائه دهند. طبق گزارش دادگاه ایالتی، بیشتر نیازهای این دو منطقه در اورگان برآورده نشده است. این برنامه از جولای  اجرایی می شود.

این نهادهای حقوقی مجوزدار می توانند در تشکیل و تنظیم فرم ها به مشتریان کمک کنند؛ مستندات را بررسی کنند؛ در بحث های حل و فصل و میانجیگری موکلین شرکت کنند؛ و موکلین را برای حضور در دادگاه آماده کند؛ اما آنها نمی توانند در مباحث دادگاه شرکت کنند.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا