اخبار اسکودا

جلسه اسکودا با نمایندگان امور ایرانیان خارج از کشور

وکلاپرس– اولین جلسه اسکودا با نمایندگان معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، امروز ۱۸ خردادماه اولین جلسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با نمایندگان معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، خانم خیری (رییس اداره امور ارتباطات و اطلاعات ایرانیان خارج از کشور)، آقای محمدرضا دلجو (کارشناس‌اداره امور ارتباطات و اطلاعات ایرانیان خارج از کشور)، آقای محمد رضاپناه (کارشناس اداره حمایت‌های قضایی و کنسولی) و خانم پگاه ذوالفقاری (کارشناس اداره امور تقنینی) برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر جعفر کوشا، رییس اسکودا، ضمن تاکید بر لزوم ارائه خدمات حقوقی و قضایی به ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت که از جمله دغدغه‌ های اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری ایران به عنوان نهادی مستقل و غیر دولتی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی به طور رایگان به اتباع ایرانی می‌ باشد و به همین منظور در راستای اجرای تفاهم‌ نامه فی مابین معاون محترم کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، ضمن بهره‌ مندی از وکلای مجرب و متخصص در حوزه‌ های مختلف حقوقی در راستای نیل به این اهداف گام بر می‌ دارد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت حفظ محرمانگی اطلاعات و اعتمادسازی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی مقیم خارج از کشور، ارائه مشاوره حقوقی دقیق و قانونمند و آشناسازی آنان با نهاد اسکودا توسط وزارت امور خارجه از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

در ادامه جلسه، خانم خیری در مورد تفاهم نامه منعقده فی مابین به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و به لزوم تهیه و تدوین کتابچه راهنمای حقوقی برای انتشار در سایت وزارت امور خارجه، اطلاع رسانی ارائه خدمات حقوقی و قضایی از سوی اسکودا و توجه و حمایت از شرکت‌ های ایرانی خارج از کشور تاکید نمود. سپس هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌ های خود پرداختند.

این جلسه در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین معاون محترم کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و ریاست محترم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و با هدف ارائه خدمات حقوقی و معاضدتی قضایی به ایرانیان مقیم خارج از کشور و ارتقای آگاهی حقوقی و تقویت ساز و کارهای لازم به منظور اعتلای منزلت ایشان برگزار شد.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا