گفت و گوویژه

رئیس کانون وکلای اصفهان: برخی نمایندگان می‌گفتند شورای نگهبان به احتمال زیاد مصوبات علیه نهاد وکالت را رد می‌کند

جزئیاتی از دیدار مدیران کانون وکلای اصفهان با مجمع نمایندگان این استان

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان به تشریح جزئیات دیدار مدیران این کانون با مجمع نمایندگان این استان پرداخت و گفت: برخی نمایندگان در پایان جلسه از احتمال زیاد برگرداندن این مصوبات از سوی شورای نگهبان سخن گفتند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، ۴ شهریورماه مدیران کانون وکلای دادگستری اصفهان جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مصوبات اخیر مجلس در چهل و نهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان حضور یافتند.

حاضرین در جلسه مدیران کانون وکلای اصفهان با مجمع نمایندگان استان

دکتر حسین ادیب، رئیس کانون وکلای اصفهان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این دیدار گفت: حسب درخواست کانون وکلای اصفهان جهت برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس استان، ۲ شهریور به ما اطلاع داده شد که تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه هستند.

وی ادامه داد: من به همراه وکیل فرهاد رستم شیرازی (عضو هیات مدیره)، وکیل حسن صرام (رئیس کمیسیون کارآموزی) و وکیل عبدالمحمد بابا احمدی (رئیس کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری اصفهان) جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مصوبات اخیر مجلس در چهل و نهمین جلسه مجمع نمایندگان استان حضور یافتیم.

او با اشاره به نمایندگان حاضر در این جلسه گفت: حجه الاسلام موسوی لارگانی (رئیس مجمع نمایندگان استان)، دکتر عباس مقتدائی، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، دکتر زهرا شیخی و دکتر پروین صالحی در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات صحبت های صورت گرفته

ادیب درباره محتوای صحبت های دو طرف گفت: تاکید ما بر این بود که حتما آقای نقدعلی -باتوجه به نقش موثری که در کمیسیون قضایی و حقوقی دارند- در جلسه حضور داشته باشند. در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، درخصوص موضوع تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری، استفاده واحدهای تولیدی از نمایندگان حقوقی به جای وکیل در محاکم دادگستری و همچنین الحاقیه ماده ۱۳ قانون طرح تامین مالی و جهش تولید و اثرات زیانبار داخلی و بین المللی آن صحبت شد.

او همچنین گفت: درمورد الحاقیه ماده ۴ لایحه برنامه هفتم توسعه به طور مفصل صحبت کردیم و آنان تاکید کردند این ماده خدشه ای به استقلال کانون ها وارد نمی کند و صرفا ابزار ورودی و اطلاع رسانی از طریق سامانه خواهد بود.

اصرار نقدعلی مبنی بر عدم ورود خدشه به استقلال

رئیس کانون وکلای اصفهان با اشاره به طرح ایرادات و عواقب اجرای این مصوبات بر نهاد وکالت و حقوق مردم گفت: آقای نقدعلی اصرار داشتند که این مصوبات به هیچ وجه استقلال کانون را تحت تاثیر قرار نمی دهد و قرار نیست اجازه صدور، تعلیق و ابطال پروانه از کانون سلب شود بلکه می خواهیم اقدام کانون ها از این درگاه باشد تا شفاف سازی اطلاعات محقق شود.

او ادامه داد: ما به بیان تبعات و عواقب از بین رفتن استقلال کانون ها در عرصه داخلی و بین المللی پرداختیم و موضوع به شدت مورد توجه نمایندگان قرار گرفت. آقای نقدعلی اصرار کرد اگرچه مخالف مصوبه استفاده شرکت‌ها و موسسات خصوصی از نماینده حقوقی به جای وکیل نبوده است اما عنوان نمود که مصوبه مذکور پیشنهاد وی نبوده است. او تاکید کرد آنچه که در کمیسیون حقوقی قضایی در حال بررسی است، بسیار مفصل تر از چیزی است که تصویب شده است.

ادیب افزود: اگرچه به آمار ارائه شده توسط وزیر دادگستری درخصوص وجود نماینده حقوقی به جای وکیل در بسیاری از پرونده هایی که دولت محکوم شده، اشاره کردیم و آثارمنفی حضور نماینده حقوقی به جای وکیل توضیح داده شد. اما آقای نقد علی معتقد بود مردم باید خودشان در انتخاب دقت کنند و اگر فکر میکنند اقدام توسط نماینده حقوقی به ضررشان است، به سراغ وکیل بروند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی برخی نمایندگان از احتمال بالای برگرداندن این مصوبات از سوی شورای نگهبان

او گفت: برای برخی نمایندگان موضوع بسیار جالب توجه و تازه بود. ما این ایراد را مطرح کردیم که زمان تصویب این موضوعات، باید از وکلای دادگستری و نمایندگان کانون ها دعوت می شد تا نظر بدهند. آقای نقدعلی ضمن پذیرش خواسته ما، در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که دو موضوع استفاده شرکت‌ها و موسسات خصوصی از نماینده حقوقی به جای وکیل و الحاقیه ماده ۱۳ طرح تأمین مالی و جهش تولید از سوی کمیسیون قضایی مطرح نشده و از سوی اعضای کمیسیون جهش تولید مطرح شده است.

ادیب در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص ارزیابی میزان تاثیرگذاری این دیدار بر نظر نمایندگان گفت: مسلما برگزاری این جلسات موثر خواهد بود. حتی برخی نمایندگان در پایان جلسه از احتمال بالای برگرداندن این مصوبات از سوی شورای نگهبان سخن گفتند. معتقدم نوع برخورد و استدلالات اثرگذار خواهد بود. البته ما به این جلسه اکتفا نخواهیم کرد و همچنان جلساتمان را با نمایندگان تاثیرگذار ادامه خواهیم داد.

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. با کمال احترام به جناب آقای دکتر ادیب متین و از مدیران خوب کانون وکلای اصفهان، ریاست محترم فعلی،… به نظرم آقای نقدعلی درست گفته اند، بهر حال تصمیم با خود شرکتها هست که از وکیل استفاده کنند یا یک نماینده حقوقی… وکیل بودن نشانه اطلاعات حقوقی بالاتر نیست…. مطالعه داشتن مهم است…

    1. بله پزشک بودن هم مهم نیست اطلاعات پزشکی و مطالعه مهم است.مهندس بودن هم مهم نیست مطالعه مهم است.جوشکار بودن هم مهم نیست اطلاعات جوشکاری و مطالعه مهم است.

      1. پزشک که بعد از اخذ مدرک دیگر امتحان جداگانه نمی دهد، حقوقدانی هم که اخذ مدرک حقوقی کرده، اگر مطالعه و سواد داشته باشد چرا نباید مشاوره دهد؟ مگر ما گفتیم غیر حقوقدان برود مشاوره دهد؟

        1. ۱_ داشتن دانش نامه دکترای پزشکی به معنای داشتن پروانه طبابت نیست ( مراجعه شود به قانون اخذ پروانه طبابت)
          ۲_ پزشک ها آن قدر امتحانات درون دانشگاه دارند و مباحث عملی دارند که قیاس آنها با یک لیسانس حقوق ( بعضا بدون کنکور) بسیار دور از منطق است خانم محترم!

    2. خب خانم وکیل یه سؤال، الان به نظرت کسی که با وجود قانون تسهیل هم توانایی زدن سه تا تست صحیح رو جهت قبولی در آزمون کارآموزی وکالت نداره به نظرت اونقدر مطالعه داره که به طور مثال در مجتمع قضایی دعاوی تجاری تهران از یک شرکت دفاع یا یا به طور صحیح دعوی مطرح کند؟!

      1. خوب آقای امیر حسام یک سوالی، به نظرت همه اینهایی که پروانه وکالت گرفته اند باسواد و مطالعه اند؟؟؟ وکیل همکار روبروی پرونده هات نبوده که حرفهای غیر قانونی بزنه؟ اگر همه وکلا خوبند و تخلف از قانون ندارند چرا در کانون وکلا دادسرای انتظامی داریم و چرا آمار تخلفات وکلا بالا رفته؟

  2. اشکالات متعدد از نحوه طراحی سوالات ازمون وکالت بویژه در درس های آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت و حقوق اساسی در جامعه حقوقی و میان اساتید مبرز حقوق مطرح شده است که اخیرا اعلام پاسخ اشتباه به برخی سوالات، بر این شیپور انتقادات شایسته دمیده است.
    در آزمون امسال حداقل درباره ۲۰ سوال، طرح ایرادات مشهود و قطعی است. طراحی اشتباه سوال، طرح سوال از موضوعات اختلافی، طرح سوال خارج از منابع اعلامی اسکودا و نهایتا ارائه پاسخ نادرست به برخی سوالات که از جمله آنها عبارتند از: سوال های شماره ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۴۳، ۴۴، ۴۶، ۴۷، ۵۲، ۵۳، ۵۹، ۶۰، ۸۱، ۹۹، ۱۲۱، ۱۳۱، ۱۳۳، ۱۳۹ و سایر موارد.شرکت کنندگان می پرسند، ما بیش از ۴۳ میلیارد تومان (صد و نه هزار نفر ضربدر چهارصد هزار تومان) بابت برگزاری یک آزمون استاندارد هزینه کرده ایم، چگونه متولیان از برگزاری یک آزمون استاندارد و بدون اشتباه عاجزند.
    برای چنین آزمونی با گستره کشوری و سرنوشت ساز در آینده شغلی شرکت کنندگان روا نیست، حتی وجود یک اشتباه یا اختلاف، بماند این تعداد اشتباه و تقصیر!باید فکری برای این موضوع اندیشیده شود، به نظر می رسد برخی طراحان سوال، به جای آزمون و سنجش، قصد انتقام سخت داشته به نحوی که میدان سنجش را میدان مصاف دانسته اند، حال آنکه اگر طراحان سوال قصد مقابله با قانون تسهیل را داشته اند، انتخاب این شیوه نبرد با شرکت کنندگان اشتباه بوده است.امیدوارم با تدبیر هوشمندانه و تصمیم زیبنده، اقدام عاجل در حذف سوالات اشتباه و اختلافی به عمل آورده و پاسخنامه سوالات اشتباه اصلاح گردد.
    هر ساله کانون وکلا (اسکودا ) یک برنامه خلاف قانون وبی انصافی وظلم کردن به داوطلبان پیاده سازی میکند پس گناه داوطلبان چیه کانون میخواد انحصاری باشه واسشون وکالت گدا از گدا خوشش نمیاد ک

  3. عاطفه قطعا خود شما بدون تفکر این موضوع تایید کردین ..و اصلا چیزی از این موضوع سر در نمیارین

    1. سلام بین مدرک کار دانی و کار خوانی تفاوت بسیار زیادی وجوددارد من وکیل نیستم ولی درک درستی ازفرق بین کار میدانی وکارخوانی دارم کسی که در رشته ای دانش کسب کرده لازم است در میدان عمل نیز سایستگی خود را اثبات کند مخصوصا اگر آن رشته با جان ومال وآبروی افراد جامه در ارتباط باشد من از موضع گیری سیاسی بسیاری از آقایان وکلا متعجب هستم ولی با سپردن کارهای حقوقی به افراد صرفا حقوق خوانده بشدت مخالف هستم

    2. بحمد الله بنده که سر در نمیارم از مقطع دبستان تا ارشد همیشه نفر ممتاز و اول شناخته شده ام و ۹ سال دانشگاههای مختلف تدریس کرده ام… شاید کانون وکلا هم بخاطر اینکه سر در نمیارم نمره بالای اختبار شفاهی به من داده بود… و جزو ده درصد قبول شده خود اصفهان بودم که نیاز به انتقالی نداشتم

      1. اینجا سفره خانه نیست خانم ! وکلا و قضات مخاتب وکلا پرس هستند
        کسی که وکیل شده باشد از حد اقل بیان و سوادش فریاد میزند
        نیاز نیست هر کسی آرزوهایش را اینجا به خط کند.

  4. درود بر مجلس انقلابی که میخواد ریشه انحصار وامضا فروشی را بکنه تا کی باید ۱۱۰هزار نفر پشت سد انحصار وکالت ودفاتراسناد رسمی بمونن وقتی که حتی وکلا اجباری به بازنشستگی هم ندارم امیداورم شورای نگهبان هم به فکر اشتغال باشه نه به فکر عده ای انحصار کر وامضا فروش

  5. بنده وکیل نیستم اما وکلا پول زیادی می گیرند باید انصاف هم داشته باشند تا خدا برکت به مال شما دهد ؛ ظمنا با نامه نگاری هایی که برای نجات یک زندانی داشتم ایشان به لطف خدا آزاد شد این فرد به جرم دو قتل دستگیر شده بود از جایی که چند حرف کذب زده بود مامورین به ایشان مشکوک میشوند و راهی زندان در صورتی که نامزد وی تخلفی انجام داده و آنرا به اعضای خانواده اطلاع داده اما گفته صحبت آنرا با پلیس نکنند!! همین مخفی کاری باعث شده ان فرد ۷ سال بیگناه زندان بیفتد !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا