گفت و گوویژه

جزئیاتی از تعقیب کیفری چهار وکیل دادگستری توسط دادستانی شیراز

وکلاپرس– وکیل محمود طراوت‌روی از جزئیات تعقیب کیفری خود، نازنین سالاری و ‎وکیل مسعود احمدیان و یک تن دیگر توسط دادستانی شیراز سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس، چندی پیش خبری مبنی بر تعقیب کیفری چهار وکیل دادگستری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با دول متخاصم از سوی دادستان عمومی و انقلاب شیراز منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

وکیل محمود طراوت‌روی، وکیل نازنین سالاری و ‎وکیل مسعود احمدیان ازجمله این افراد هستند. در همین زمینه با محمود طراوت‌روی به گفتگو پرداخته راجع به جزئیات این اقدام پرسیده‌ایم.

لازم به ذکر است وکلاپرس صرفاً به انتشار مفاد مصاحبه پرداخته و این امر به معنای تصدیق تمام گزاره‌های موجود در مصاحبه نیست.

درمورد جزئیات این خبر توضیح دهید.

در آبان ماه ۱۳۹۹ به همراه چند تن از همکاران، بنا به دستور شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای ویژه امور جنایی و امنیتی شیراز، به اداره کل اطلاعات فارس دعوت شدیم؛ در طول ۴۵ روز، بیش از ۱۲ مرتبه و طی ساعت های طولانی بدون تفهیم اتهام مورد بازجویی قرار گرفتیم.

نتیجه احضار و بازجویی چه بود؟

این احضار و بازجویی ها منتهی به بازداشت نشد. بعد از پایان بازجویی ها، پرونده ما به دادسرا ارسال و در تابستان ۱۴۰۰ به ما تفهیم اتهام شد‌. درنهایت با تعیین و سپردن قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدیم.

اتهامات شما چه بوده است؟

در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار جلب به دادرسی ما به سه اتهام اصلی تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و ارتباط و همکاری با دولت های متخاصم ابلاغ شد.

درحال حاضر پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

هنوز جلسه دادرسی تشکیل نشده است.

دلایل ورود این اتهامات چه بود؟

عمده دلایلی که برای توجه اتهام در تمام طول بازجویی ها به ما گفته شد مصاحبه با رسانه های معاند، برگزاری و شرکت در کارگاه ها و کنفرانس های خارجی با موضوع کودکان و زنان تلاش برای تغییر قوانین در حوزه کودکان و زنان از طریق ارتباط گیری با مسئولین و مراکز تصمیم گیری و قانون گذاری (از جمله معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس)، مشاوره رایگان به زنان در معرض تهدید و خشونت، وکالت برخی پروند های عقیدتی و سیاسی، آگاهی بخشی درخصوص خشونت علیه زنان و ۱۶ روز نارنجی و از این دست دلایل بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا