اخبار قوه قضاییه

جزئیات اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه / کسب ۲۰۰ میلیارد تومان در یک پرونده

وکلاپرس _ در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضائیه که سه‌شنبه مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به صورت علنی برگزار شد، جزئیاتی از این جلسه ارائه شد و به کسب ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع در پرونده رستمی صفا پرداخته شد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته سه شنبه ۱۵ اسفندماه، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزندان حجت الاسلام محمد مصدق کهنمویی, به ریاست قاضی فرخ نیا با حضور متهمین پرونده، وکلای متهمین و نماینده دادستان در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

در جلسه روز گذشته دادگاه بخشی از کیفرخواست متهمان پرونده قرائت شد و جلسات این دادگاه طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی (سخنگوی قوه قضاییه) در چهارم مهرماه سال سال جاری در نشست خبری در خصوص بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی اعلام کرده بود: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه این پرونده در ارتباط با دو فرزند معاون اول قوه قضاییه است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

در اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه چه گذشت؟

به نقل از خبرگزاری فارس، در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمین را تشریح کرد.

به گفته نماینده دادستان، متهمین مجموعه ای را به منظور اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده های کلان اقتصادی تشکیل داده و با سوء استفاده از افراد صاحب منصب، اقدام به دریافت وجوهی می کردند.

بیشتر بخوانید:

نماینده دادستان افزود:، حلقه اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آن ها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و…  تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این مجموعه به انجام افعال مجرمانه پرداخته اند.

وی ادامه داد: این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای مورد نظر متهمین در دادگاه، دریافت می کردند. در واقع این چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق  عوامل جذب شده شناسایی و با ارتباط گیری با طرفین پرونده به آن ها وعده اخذ رای مد نظر به صورت تضمینی در قبال اخذ وجوه کلان را می دادند که مبالغ درخواست شده به صورت ارز، سکه، خودرو و … و از طریق معرفی چند حساب از متهمین دریافت شده است.

سوء استفاده فرزندان از نام پدر

نماینده دادستان گفت: بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب ها در پروژه های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است.

وی در ادامه به حلقه بعدی متهمین و نقش هر یک در فرایند اقدامات مجرمانه مجموعه مذکور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اعمال نفوذ در پرونده ابر بدهکار بانکی رستمی صفا

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: اوج فعالیت های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه و ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا بوده است. مجموعه شکل گرفته، تنها در پرونده رستمی صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه ماخوذه در فرایند پولشویی، تبدیل به املاک، خودروهای لوکس، ویلا و … شده است.

با توجه به اتمام وقت جلسه، تنها ۶۳ صفحه از متن کیفرخواست قرائت شد و قرائت بقیه آن به جلسه بعدی در تاریخ چهارشنبه ۱۶ اسفند موکول شد. این جلسه نیز علنی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا