اخبار کانون ها

تأسیس کلینیک حقوق کودک در کانون وکلای آذربایجان غربی

وکلاپرس- کانون وکلای آذربایجان غربی با اداره کل امور زنان و خانواده استانداری این استان در خصوص « تأسیس کلینیک حقوق کودک » در کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی تفاهم نامه منعقد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، در نشستی که با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و رییس کانون وکلای دادگستری استان در محل اداره کل امور زنان و خانواده استانداری برگزار شد، تفاهم نامه ایجاد تأسیس کلینیک حقوق کودک در محل کانون وکلای دادگستری و دفتر همکاری مشترک به امضا رسید.

در این نشست مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت: توجه به حقوق کودکان به عنوان آینده سازان یک کشور امری ضروری بوده و در آموزه‌ های دینی و اسلامی ما، حقوق کودک بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و از آن جایی که عدم حمایت از این قشر آسیب پذیر جامعه منجر به بروز آسیب‌ های اجتماعی بزرگی می‌ شود. لذا در قالب تفاهم نامه مشترک با استفاده از ظرفیت های کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی و مرجع کنوانسیون حقوق کودک، آگاهی بخشی و احترام به حقوق کودک را یک وظیفه همگانی دانسته و با هدف ارتقاء آگاهی های فردی و به روز کردن دانش ها در زمینه مسائل کودکان و نوجوانان و اصلاح قوانین این حوزه، مشاوره ها و نشست ها و‌ سلسله کارگاه های آموزشی هدفمند را در قالب کلینیک های حقوق کودک پیگیری خواهیم نمود.

علیلو گفت: هدف از عقد این تفاهم نامه ایجاد زمینه های همکاری کانون وکلای دادگستری با دفتر امور زنان و خانواده استانداری در خصوص آموزش و توانمندی سازی خانواده ها و کودکان، پیگیری مسائل حقوقی کودکان آسیب دیده در کلینیک های حقوق کودک است.

بیشتر بخوانید:

محمد صابونچی ذوالفقاری، رییس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی، ضمن بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کودکان و حفظ و ارتقاء حقوق این آینده سازان باعث ساختن ایرانی سالم و آباد در سالهای آینده خواهد بود، ابراز امیدواری کرد با توجه به تخصص حقوقی اعضای مجموعه کانون وکلای دادگستری استان در این حوزه و تاسیس کلینیک حقوق کودک با همکاری مرجع کنوانسیون حقوق کودک و مجموعه استانداری آذربایجان غربی در محل کانون وکلای دادگستری استان، گام های موثری در ارتقای سلامت جامعه کودکان این سرزمین برداریم.

گفتنی است در این جلسه وکیل سبا اسمعلی مقدم، رییس کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، نیز به نیابت از این کمیسیون حضور داشت و متولی هماهنگی های بعدی جهت تأسیس این کلینیک شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا