اخبار اسکودااخبار کانون هاهمایش اسکوداویژه

بیانیه پایانی سی و ششمین همایش اسکودا

همایش سی و ششم 13 آذر 1399 به میزبانی مجازی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد

وکلاپرس- سی و ششمین همایش اسکودا به میزبانی مجازی کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور هیات مدیره های کانون های دادگستری برگزار شد و با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

سی و ششمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران امروز پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ به میزبانی مجازی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

در این همایش که در قالب مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران برگزار شد، هیات مدیره کانون وکلای مرکز به عنوان میزبان به همراه برخی اعضای هیات عمومی به صورت حضوری و برخی اعضای دیگر به صورت مجازی شرکت داشتند.

بنا بر تصمیم هیات عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان به عنوان میزبان اجلاس عادی بعدی هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ( اسکودا) تعیین گردید.

این همایش یک روزه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه پایانی اجلاس عادی به طور فوق العاده هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

۱- کانون‌های وکلای دادگستری، اقدامات تروریستی و مغایر بایدهای حقوق بین الملل و اصول و عرف حاکم بر روابط بین الملل را محکوم نموده و ترور دکتر شهید فخری زاده را مغایر تمام این اصول و قواعد دانسته و آمادگی خود را جهت پیگیری حقوقی این موضوع در مراجع داخلی و بین المللی اعلام می دارد.

۲- تامین و تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه از تکالیف حاکمیت است. دادرسی منصفانه بدون پایبندی و رعایت قانون ممکن نیست و استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و استقلال وکیل دادگستری از ارکان تحقق دادرسی منصفانه و تامین کننده استفای حقوق شهروندی است. اعتبار و منزلت دستگاه قضایی در عرصه داخلی و بین‌المللی با استقلال کانون‌های وکلا و وکیل دادگستری مستقل پیوند ناگسستنی دارد.

۳- ماده ۶ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اصل را بر نظارت کانون های وکلای دادگستری بر رفتار وکلا و کارگشایان گذاشته است . تکالیف موردی و استثنایی مقامات محترم قضایی مصرح در مواد ۱۵ و ۱۶ و ۱۸ و ۲۱ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا نمی‌تواند با تفسیر موسع، مجوز تشکیل اداره نظارت گسترده و سازمان یافته بر وکلای دادگستری در زیر مجموعه قوه محترم قضاییه قرار گیرد.

۴- دستور العمل صادره معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه در مورد نحوه نظارت بر وکلای دادگستری در مغایرت با ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و بند چهارم از متن حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری بوده و خلق تاسیس غیر قانونی است و قابلیت اجرایی ندارد.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری انتظار دارد رئیس محترم قوه قضاییه در ادامه سیاست‌های تحول خواهانه و مبتنی بر رعایت و اجرای قانون دستور فرمایند قوانین و مقررات جاری و لازم الاجرا مراعات گردد.

سی و ششمین همایش اسکودا
سی و ششمین همایش اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا