اخبار اسکوداویژه

بیانیه اسکودا درخصوص تعویق سه باره آزمون وکالت ۱۳۹۹

وکلاپرس– اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا ) در واکنش به تعویق مجدد آزمون وکالت ۱۳۹۹ بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در واکنش به تعویق مجدد آزمون وکالت ۱۳۹۹ بیانیه ای منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

متن بیانیه انتقادی اسکودا درباره لغو مجدد، دیرهنگام و خلاف رویه آزمون وکالت ۹۹ را در ادامه خواهید خواند:

داوطلبان گرامی آزمون وکالت، خانواده های عزیز و همکاران شریف

چنانکه استحضار دارید مطابق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶، کانون های وکلای دادگستری موظف هستند هر سال نسبت به پذیرش آزمون وکالت به میزان مورد نیاز اقدام نمایند که تاکنون نیز همواره مطابق با قانون اقدام شده است.

در سال ۱۳۹۹ نیز، زمان برگزاری آزمون در آذرماه پیش‌بینی شده بود که به علت شیوع کرونا، مجوز برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری آزمون توسط ستاد ملی کرونا لغو شد و آزمون به اسفند ماه موکول گردید.

لیکن متاسفانه، با وجود وضعیت مساعد کشور از حیث شیوع کرونا و علیرغم برگزاری آزمون‌های دیگر با تعداد شرکت کننده بیشتر، آزمون پذیرش کارآموزان وکالت با اعلام ناگهانی معاون وزیر بهداشت و بدون اطلاع قبلی اسکودا، مجوز برگزاری به صورت شتاب زده و سه روز مانده به تاریخ آزمون، توسط سازمان سنجش و مراجع مزبور لغو شد؛ در آن زمان متاسفانه تلاشهای اسکودا به نتیجه نرسید و با تعویق ناموجه، برگزاری آزمون به ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ و با وعده برگزاری از سوی مدیران آن مراجع مذکور موکول شد.

در طی این مدت نیز اتحادیه سراسری کانون های وکلا با پیگیری مستمر نزد مسئولان محترم کشوری و تبیین آسیب ها و مشکلات و فشارهای روحی ناشی از تعویق این آزمون مهم، تلاش خود را برای اقناع مقامات برای برگزاری آزمون در تاریخ ۲۰ فروردین ماه با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی انجام دادند.

اما علیرغم تعهد سازمان سنجش و رعایت تمامی ضوابط تعیین و پروتکل های حفاظتی برای اطمینان از برگزاری کم‌خطر آزمون، انجام مصاحبه های متعدد درباره برگزاری آزمون و اخذ کارت ورود به جلسه توسط داوطلبان، ستاد کرونا و سازمان سنجش مجدداً در تصمیم قبلی خود تجدید نظر نموده و سازمان سنجش در آخرین ساعات روز پیش از برگزاری آزمون، نسبت به لغو آن اقدام نموده است.

آنچه در اسفند ماه و همچنین در لغو آزمون در چند ساعت قبل از برگزاری آزمون نیز رخ داده است، نشانگر وضعیت این نهاد مدنی مستقل و پاسخ به مسایل آن می باشد.

بنابراین بدین وسیله ضمن ابراز تاسف و اظهار همدردی با داوطلبان گرامی به جهت دشواری شرایط پیش آمده، به همه عزیزان اطمینان داده می شود اسکودا مصمم به برگزاری آزمون در اولین فرصت و پیش از آزمون ۱۴۰۰ است و در نخستین زمان کاهش مخاطرات ناشی از شیوع کرونا نسبت به برگزاری آزمون با طرح سوالات جدید اقدام خواهد شد.

اسکودا به نمایندگی از کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور ضمن گلایه از فشارها و مانع‌تراشی های وارد بر این نهاد مدنی در مسیر برگزاری آزمون ورودی آن که در اسفندماه نمایان شد، در کنار داوطلبان محترم ایستاده و خواهد ایستاد.

داوطلبانی که با تلاش و اتکا به زحمات خود دره عضویت در کانون های وکلای دادگستری، این نهاد دیرپای مدنی کشور هستند، رجای واثق داریم هیچ اخلال و اقدامی نمی تواند موجب دلسردی داوطلبان گرامی از صنف وکالت و اعتبار آزمون کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری گردد.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا