اخبار

با موافقت دادگاه، روزنامه « جهان صنعت » از فردا دوباره منتشر می‌شود

وکلاپرس- با صدور دستور رفع توقیف موقت روزنامه جهان صنعت تا زمان برگزاری دادگاه کیفری این روزنامه از فردا دوباره منتشر خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، روزنامه «جهان صنعت» در پی انتشار مقاله‌ای درباره کیان پیرفلک روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ توقیف شد.

اما با این وجود مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت در گفت و گویی با شرق از موافقت دادگاه حقوقی با اجازه انتشار موقت روزنامه تا زمان برگزاری دادگاه خبر داد.

هیات نظارت حق توقیف روزنامه را نداشت

محمدرضا سعدی، مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت درباره آخرین وضعیت روزنامه جهان صنعت اظهار کرد: «بعد از توقیف روزنامه جهان صنعت توسط هیات نظارت بر مطبوعات، در دادگاه حقوقی دادخواستی را مطرح و تقاضای ابطال دستور توقیف هیات نظارت و صدور اجازه انتشار موقت روزنامه جهان صنعت تا زمان برگزاری دادگاه را کردیم. این دادخواست به شعبه ۲۴ شهید بهشتی ارجاع شد، امروز با نظر مساعد رئیس شعبه، قاضی دستور رفع توقیف موقت روزنامه جهان صنعت را صادر کرد.ما هم از فردا مجددا روزنامه جهان صنعت را منتشر خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: «اصل ۱۶۸ قانون اساسی هم تاکید کرده که رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در صلاحیت دادگاه‌های دادگستری با حضور هیات منصفه است. براساس این اصل هیات نظارت حق توقیف روزنامه را نداشت.»

رسیدگی به اتهام انتشار مطلب خلاف واقع به دادگاه کیفری استان واگذار شده

مدیر مسئول جهان صنعت همچنین تاکید کرد: «دادگاه کیفری دلیل اعلامی توسط هیات نظارت مبنی بر عدم دستورات این هیات را نپذیرفته چون چنین اتهامی به ما تفهیم نشد بلکه اتهام انتشار مطلب خلاف واقع به ما تفهیم شد که این رسیدگی به این اتهام هم به دادگاه کیفری استان واگذار شده است.»

سعدی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر ارشاد دولت سیزدهم درباره روزنامه جهان صنعت، گفت: «اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه ۲ مرتبه پرونده جهان صنعت را به دادگاه فرستادند، یک مرتبه‌اش در زمان دولت حسن روحانی بود که انتقاد ما از آمار ارائه شده درباره کرونا در ایران توسط وزیر ارشاد به صورت عجله‌ای به دادگاه ارسال شد که در آن پرونده هم حکم منع تعقیب برای جهان صنعت صادر شد. یک مرتبه هم همین مورد اخیر.»

برخی مواقع دیگر نمی‌توان از حق مردم و منافع ملی گذشت

او تصریح کرد: «جهان صنعت هم مثل دیگر روزنامه‌ها پرونده مطبوعاتی دارد ولی تا اینجا ما در همه پرونده‌ها حکم منع تعقیب گرفته‌ایم. تقریبا هر روز به ما گفته می‌شود که چه تیتری بزنید و چه تیتری نزنید، ما در هم راستای تعامل همراهی‌هایی انجام داده‌ایم ولی برخی مواقع دیگر نمی‌توان از حق مردم و منافع ملی گذشت.»

قصد ما شفاف‌سازی است

او اتهام توهین روزنامه جهان صنعت به نیروی انتظامی را رد و تاکید کرد: «مسأله توهین روزنامه جهان صنعت به نیروی انتظامی هم اصلا وجود نداشته است. آقایان متن روزنامه جهان صنعت را نخواندند و شبانه با هماهنگی یکسری از اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، جلسه فوق‌العاده تشکیل دادند، آن هم در غیاب برخی از اعضا. همه این‌ها به این دلیل رخ داد که روزی که کیان پیرفلک کشته شد، ما در مطلبی گفتیم که مطالبی مطرح می‌شود درباره نیروی انتظامی، ما گفتیم این شایعات مطرح است، این کار رسانه است، قصد ما شفاف‌سازی است، ما توهینی نکردیم. حرف ما این بود مردم حرف دولت را قبول نمی‌کنند، بیایید از طریق نخبگان و کمیته حقیقت‌یاب، مسأله را شفاف کنید، اما آقایان بدون خواندن مطلب و در راستای اهداف سیاسی اقدام به توقیف جهان صنعت کردند.»
منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا