اخبار بین المللی

ایتامار بن گویر؛ وکیل دادگستری که قرار است وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی شود

وکلاپرس- حزب ایتامار بن‌ گویر (Itamar Ben-Gvir) وکیل دادگستری و سیاستمدار اسرائیلی موفق شد در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ اسرائیل موفقیت بی سابقه ای کسب کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی هفته گذشته به ایتامار بن گویر، رهبر حزب “قدرت یهود” وعده داد، وزارت امینت داخلی (که قرار است به امنیت ملی تغییر نام دهد) این رژیم با اختیارات گسترده بر بخش پلیس گارد مرزی در کرانه باختری، به او تعلق گیرد.

بر اساس توافقنامه ائتلافی با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و با وجود هشدارهای بین‌المللی و آمریکا، ایتامار بن‌ گویر، سیاستمدار راست افراطی، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بن‌ گویر که اکنون یک وکیل دادگستری در فلسطی اشغالی است، می‌گوید که مواضعش “معتدل‌تر” شده است؛ از جمله مواضع او اخراج افرادی است که آن‌ها را “تروریست” یا “خائن” معرفی می‌کند به جای گروه زیادی از عرب‌ها. از طرفی قوانین او مربوط به شلیک به سمت معترضان، فلسطینی‌ها را با نگرانی و خشم مواجه کرده است.

سابقه وکالت ایتامار بن‌ گویر

بن گویر در کالج آکادمیک اونو (Ono) در رشته حقوق تحصیل کرده است پس از پایان تحصیل، کانون وکلای اسرائیل به وی اجازه شرکت در آزمون وکالت به علت سابقه کیفری اش نداد.

پس از اعتراض بن گویر به این تصمیم مقرر شد که وی ابتدا باید سه پرونده جنایی را که در آن متهم شده بود، حل و فصل کند. بن گویر پس از تبرئه شدن در هر سه پرونده به اتهامات از جمله برگزاری تجمع غیرقانونی و ایجاد مزاحمت برای یک کارمند دولتی، اجازه شرکت در آزمون را پیدا کرد و در نهایت او در امتحانات کتبی و شفاهی موفق شد و مجوز وکالت به او اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا