اخبار کانون ها

انتقاد رئیس کانون وکلای دادگستری همدان از عدم مشارکت وکلا در انتخابات هیات مدیره

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری همدان در مراسم تکریم و معارفه هیات مدیره جدید این کانون، از مشارکت کم وکلا در انتخابات هیات مدیره انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان دهمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان، نهم شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار شد، پس از تایید فرایند آن، اعضای جدید هیات مدیره کانون وکلای دادگستری همدان شناخته شدند و آیین تکریم و معارفه هیات مدیره،  روز  گذشته پنجشنبه ۶ شهریورماه، برگزار شد.

شخصی که دو سال یکبار، ۱۰ دقیقه وقت نمی‌گذارد در انتخابات شرکت کند، چه توقعی می‌تواند از کانون داشته باشد؟

دکتر مهدی غلامی‌جلال، رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان در این مراسم با تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در انتخابات شرکت کردند، اظهار کرد: در انتخابات این دوره، اخلاق و انصاف رعایت شده است اما جای گله از دوستانی که در انتخابات شرکت نکردند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

غلامی‌جلال تصریح کرد: قریب به ۱۰۰۰ وکیل عضو کانون وکلای دادگستری استان همدان هستند لکن حدود ۷۰۰ نفر در انتخابات شرکت نکردند، در صورتیکه همکاران ما فارغ از اینکه به کدام گروه و شخص رای می‌دهند، باید در انتخابات حضور پیدا کنند تا قدرت چانه‌زنی کانون را بالا ببرند. شخصی که دو سال یکبار، ۱۰ دقیقه وقت نمی‌گذارد در انتخابات شرکت کند، چه توقعی می‌تواند از کانون داشته باشد؟

الزام روسای کمیسیون ها به شرکت در انتخابات

وی ادامه داد: برای چیدمان روسای کمیسیون‌ها اجازه گرفتیم که اگر کسی از روسای کمیسیون‌ها، بدون عذر موجه در انتخابات شرکت نکرده، عذرش خواسته شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره به توقعاتی که از هیئت مدیره این کانون وجود دارد، بیان کرد: وظایف اعضای هیات مدیره و کانون در اساسنامه، ذکر شده است و ارائه امکانات رفاهی، نباید در زمان‌های خاص قضاوت شود چون اقداماتی بیش از انجام وظیفه بوده است.

ارائه گزارش عملکرد سه ماهه

غلامی‌جلال در این آیین، خاطرنشان کرد: اولین مصوبه‌ای که در دوره جدید به تصویب رسیده این است که هر سه ماه یکبار، گزارش عملکرد خود را به همکارانمان ارائه دهیم و انتقادات را بپذیریم.‌

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی در حد صحبت‌های شفاهی به ما ارائه می‌شود، یادآوری کرد: این پیشنهادات باید به صورت کتبی ارائه شود تا بتوان در جلسه هیئت مدیره روی آن بحث کرد.

کانون‌ها به دلیل نرمشی که داشتند، به کیسه بوکس تبدیل شدند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری درگیر مسائل بیرونی شده، مطرح کرد: اگر انتظار داشته باشیم که هئیت مدیره، مثل سابق و به تنهایی کارها را رصد کند، انتظار نابجا و نامحبوبی است چون کانون‌ها به دلیل نرمشی که داشتند، به کیسه بوکس تبدیل شدند، از طرفی برخی آقایان به دلیل تخریب، وارد صنف ما شدند.

غلامی‌جلال با اشاره به موضع‌گیری‌های مجلس در رابطه با نهاد وکالت، گفت: تحریم، شرکت نکردن و  عدم جبهه گیری صحیح در انتخابات سال ۹۸، باعث شد افرادی وارد مجلس شوند که مخالف فلسفه وجودی کانون هستند و نمی‌خواهند ما باشیم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: نباید در صدد حذف بزرگان کانون باشیم چون این بزرگان، مایه مباهات ما هستند.

فقط ۱۰ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند

سعید آئینه‌وند، نائب ‌رئیس نهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان نیز در این مراسم، اظهار کرد: کانون وکلای مرکز به وضعیتی مبتلا شده که فقط ۱۰ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند و ما هم به همان وضعیت دچار شدیم.

آئینه‌وند با عرض تبریک به منتخبین هیئت مدیره دهم این کانون، گفت: در دو سال آینده آنچه خیر و خوبی و نکات منفی است به پای دوستان هیات مدیره نوشته می‌شود و باید به هیات مدیره کمک کنیم

بیشتر بخوانید:

آئینه‌وند یادآوری کرد: ما در وزن خود از نظر روابطی که با اتحادیه سراسری داریم، بهترین هستیم و نسبت به بسیاری از کانون‌ها، تاثیر بیشتری داریم. روابط و قدرت ماست که کارها را پیش می‌برد و در این خصوص مشکلی نداریم.

در این مراسم از زحمات آقایان سعید آئینه‌وند و مهدی رحیمی به عنوان اعضای نهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان، تقدیر شد و آقایان مهدی غلامی‌جلال، محمدرضا مددی، رحیم فریبا، علی مسلمی و حمیدرضا احمدوند شاهوردی به عنوان اعضای دهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان، معارفه شدند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان همدان

‫۲ دیدگاه ها

  1. یه خبری هم از بلاتکلیفی ۶۰۰ نفر از قبول شدگان مرکز بزنید که هنوز حتی حوزه قضایی شون مشخص نشده

  2. این کسانی که دو سال یکبار ده دقیقه برای شما وقت نمی گذارند که رای بدهند همان داوطلبان آزمون وکالت هستند که روزگارشان و عمرشان پشت آزمون وکالت در سال های گذشته به تباهی کشیده شده است….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا