اخبار کانون ها

بهره‌برداری از گیت‌ جدید ورودی وکیل دادگستری در مجتمع‌های قضایی آذربایجان‌ شرقی

وکلاپرس _ در پی مشکلات ورود وکلا به مجتمع های قضایی محاکم دادگستری آذربایجان‌ شرقی، اولین گیت‌های جدید ورودی وکیل دادگستری نصب و بهره برداری آزمایشی شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان شرقی، با مساعدت دادگستری کل استان آذربایجان شرقی و پیگیری کانون وکلای دادگستری و همکاری سایر نهادهای ذیربط، اولین سری از گیت‌های جدید و مدرن ورودی وکلا به صورت پایلوت در بخش ورودی وکلاء و کارشناسان رسمی در مجتمع دادگستری مرکز در شهر تبریز نصب و بهره برداری از آن آغاز گردید.

بر اساس اعلام رییس کمیسیون انفورماتیک کانون، دستگاه‌ در راستای بررسی مشکلات احتمالی ثبت چهره وکلا و تشخیص ایرادات احتمالی و رفع آن ها در مجتمع مرکز نصب گردیده و بعد از تست نهایی، گیت‌های جدید در کلیه مجتمع‌های قضایی شهر تبریز و شهرستان‌های استان نصب و راه اندازی خواهند شد.

وزیر دادگستری خطاب به رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه: بخشنامه‌ای برای تسهیل ورود و بازرسی وکلا و کارشناسان صادر کنید

به گفته وکیل دادگستری حمید والایی دستگاه های جدید بدون دخالت فیزیکی و به وسیله تکنولوژی تشخیص چهره (احراز هویت بیومتریک) چهره وکلایی که قصد ورود از گیت ها را دارند با اطلاعات پایگاه داده (دیتابیس) مقایسه و بعد از تطبیق، امکان ورود را فراهم می‌کند.

پیشتر وزیر دادگستری امین حسین رحیمی با اشاره به مشکلات وکلا در ورود به مجتمع های قضایی، از رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه خواستار صدور بخشنامه ای برای تسهیل ورود و بازرسی وکلا و کارشناسان و رفع این مشکلات شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا