اخبار آزمون هاویژه

احتمال دارد قانون اخیرالتصویب مجلس باعث تعویق آزمون وکالت ۹۹ شده باشد

وکلاپرس عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز دلایل تعویق آزمون وکالت با وجود برگزاری سایر آزمون‌ها تشریح کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر علیرضا آذربایجانی، عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بحث تعویق مکرر آزمون ورودی حرفه‌ای کانون‌های وکلا در سال ۱۳۹۹ را به دو شکل می‌توان تحلیل کرد.

چرا آزمون های دیگر لغو نشد؟

وکیل آذربایجانی درباره تحلیل اول تعویق آزمون گفت: یک مورد وجود مجموعه شرایط حاکم بر جامعه بر اثر بیماری کرونا است که موجب تعویق و عدم برگزاری آزمون‌ها در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده چراکه پیروی از این دستورات لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: مسئله همه گیری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل یکی از عوامل به تعویق افتادن آزمون‌های وکالت بوده و موثر بودن عوامل دیگر در این خصوص را نمی‌توان نادیده گرفت و کتمان کرد، قرینه‌ای که بر این قضیه وجود دارد این است که در زمان به تعویق افتادن این آزمون طی فاصله‌های کوتاهی آزمون ‌های دیگری با همین تعداد و در بعضی موارد با تعدادهای بیشتری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: معیار شناور قبولی در آزمون وکالت به نظام دادرسی کشور آسیب می‌زند

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: با این تفاسیر بدیهی است که یک سوال در اذهان ایجاد شود مبنی بر اینکه اگر این مسائل بهداشتی مانع از برگزاری آزمون بود چرا آزمون‌های دیگر لغو نشد و به تعویق نیفتاد؟

احتمال دارد قانون اخیرالتصویب مجلس باعث تعویق آزمون وکالت شده باشد

وی افزود: نکته دیگر که وجود دارد در جهت تایید اینکه شاید اهداف دیگری هم در این مسئله موثر بوده مصوبه‌ای است که در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ در ارتباط با اصلاح بندهای اول و هفتم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اصلاح قوانین وکالت به دست چه کسانی افتاده است؟

آذربایجانی ضمن بیان یکی از مباحث حقوقی که قابل طرح است تحت این عنوان که آیا اساسا این مصوبه مشمول کانون‌های وکلا نیز می‌شود یا خیر؟، اظهار کرد: کانون‌های وکلا و نهاد وکالت مدعی هستند که آن مصوبه مشمول این مسئله نیست و در همین راستا جلساتی در وزارت امور اقتصاد در ارتباط با شمول یا عدم شمول این مستندات نسبت به کانون‌های وکلا در جریان برگزاری است.

وی ادامه داد: یکی از تفسیرهایی را که می‌توان موثر دانست بر اینکه این تعویق‌ها صرفا بخاطر کرونا نبوده این است که با گذشت زمان و در ماه‌های آینده، تفکری که به دنبال انطباق قانون اصلاح بندهای یکم و هفتم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی با نهاد وکالت بوده بتواند به موفقیتی دست پیدا کند و آزمون بعدی سال را که شامل دو آزمون معوقه ۹۹ و آزمون جدید ۱۴۰۰ را مشمول آن قانون بکند.

بیشتر بخوانید: علت تعویق آزمون وکالت در اسفند ماه صرفا به خاطر کرونا نبوده است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پردیس فارابی توضیح داد: فارغ از نقاط ضعف و قدرت این اتفاقات، اگر این اتفاق عملی شود حداقل تفاوتی که ایجاد می‌کند این است که نصاب عددی پذیرش کارآموز در کانون‌های وکلا ممکن است به نصاب معدلی تغییر پیدا کند و با این فرمول به هر تعدادی از داوطلبان که معدل لازم را اخذ کنند امکان دریافت پروانه کاراموزی داده می‌شود.

متصدیان کلاس‌های کنکور از این تعویق خوشحال شدند

داوطلبانی که در این ماه‌ها تمام وقت و زندگی خود را صرف مطالعه و آمادگی شرکت در آزمون کردند از همه جهات متضرر شدند و همراه با هیات مدیره‌های کانون‌های وکلا و اتحادیه از این واقعه ناراحت و معترض هستند و سیاه لشکرهای مستمر آزمون‌ها به امید معجزه‌ای مبهم می‌باشند، غافل ازاینکه همچنان متصدیان کلاس‌های کنکور از این تعویق خوشحال شدند.

بیشتر بخوانید: اعتراض رییس اسکودا به رییس جمهور در خصوص تعویق سه باره آزمون وکالت ۹۹

منبع:‌ ایسنا

یک دیدگاه

  1. واقعا چنین اظهار نظری پر از تئوری توطئه و توهم از وکیل جای تعجب داره 😐😐😐 قانونی که تصویب نشده چطور میتونه در ستاد کرونا ملاک تعویق آزمونی قرار بگیرد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا