آیین نامهویژه

آیین نامه نحوه فعالیت و تشکیل دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی کانون وکلای کردستان

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان با موافقت تشکیل دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی آیین نامه نحوه فعالیت و تشکیل این دپارتمان را تصویب کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای کردستان، بنا به پیشنهاد هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ، آیین نامه تشکیل دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی کانون وکلای دادگستری کردستان در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

آیین نامه نحوه فعالیت و تشکیل دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی

ماده ۱: دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی مختص وکلای دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری کردستان خواهد بود.

تبصره: حضور سایر اقشار جامعه در کلاسهای آموزشی بلامانع خواهد بود.

ماده ۲: تشکیل این دپارتمان پس از فراخوان هیأت مدیره از طریق ابلاغ به اعضای دپارتمان به وسیله پیامک و سایت رسمی کانون و سایر طرق مقتضی انجام خواهد شد.

ماده ۳: اشخاص علاقمند به عضویت در این دپارتمان مراتب تمایل خود به عضویت در این دپارتمان و نیز قبول مسئولیت یا آموزش را ظرف یک ماه از تاریخ انتشار فراخوان به دپارتمان اعلام خواهند نمود.

ماده ۴: هیأت اجرائی دپارتمان از سوی هیأت مدیره کانون به مدت دو سال انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان برای دوره بعد بلامانع می باشد.

ماده ۵: هیأت اجرایی دپارتمان دارای یک رئیس و یک نائب رئیس و یک دبیر و دو نفر عضو عادی خواهند بود و تصمیمات با تصویب اکثریت اعضا جهت موافقت و تصویب به هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان ارسال خواهد شد. تبصره: نحوه فعالیت و انتخاب سمتهای مذکور در ماده اخیرالذکر به موجب شیوه نامه ای خواهد بود که به تصویب اشخاص مذکور در ماده فوق الذکر خواهد رسید.

ماده ۶: استفاده از وکلای عضو کانون در سمتهای آموزشی در اولویت بوده و در صورت نیاز استفاده از اساتید مجرب غیر از اعضای کانون وکلای دادگستری کردستان بلامانع می باشد.

ماده ۷: هیات مدیره کانون دادگستری کردستان نهایت همکاری را در زمینه تهیه ملزومات آموزشی و نیز امکانات موجود کانون مبذول خواهد داشت.

ماده ۸: سرفصل های دروس آموزشی با الهام از کتابهای آموزش زبان کردی دوره کارشناسی دانشگاه کردستان و سایر روشهای علمی تهیه می گردد.

ماده ۹: آموزش زبان کردی در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار خواهد شد.

ماده ۱۰: تعیین نحوه و شرایط همکاری و هدایای تقدیمی به اساتید مدعو با تصویب هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان خواهد بود.

ماده ۱۱: حمایت مالی کانون از تألیفات و ترجمه های معتبر به زبان کردی پس از پیشنهاد دپارتمان علمی، آموزش زبان وادبیات کردی با تصویب هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان خواهد بود.

ماده ۱۲: دپارتمان علمی و آموزشی زبان و ادبیات کردی نهایت تلاش خود را در جهت فعال نمودن قسمت کردی سایت کانون مبذول خواهد داشت.

ماده ۱۳: دپارتمان علمی، آموزشی زبان و ادبیات کردی کانون وکلای دادگستری کردستان، سعی خواهد نمود در جهت تبادل فرهنگی از طریق مبادله نشریات و کتب حقوقی با سایر نهادی داخلی و خارجی ( با کسب مجوزهای لازم ) مرتبط با آموزش زبان و ادبیات کردی همکاری نماید.

تبصره: هرگونه اقدام در جهت همکاری با نهادهای مذکور پس از پیشنهاد دپارتمان با تصویب هیأت مدیره می باشد.

ماده ۱۴: این آیین نامه در ۱۴ ماده در مورخه ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ از سوی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری، کردستان تصویب گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا