اخبار آزمون هاویژه

۲۵ تیر ۱۴۰۰ آزمون وکالت ۹۹ برگزار خواهد شد

وکلاپرس ـ سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز از برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از موافقت این ستاد با برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در جمعه آخر تیر ماه (۱۴۰۰/۰۴/۲۵) خبر داد.

رئیسی درمورد برگزاری آزمونها، گفت: آزمونها را باید به ۲ قسمت تقسیم کنیم، آنها که زیر نظر آموزش پرورش هستند ‌و آنها که زیر نظر وزارت علوم هستند. کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد در واقع وزیر علوم و آموزش پرورش نظراتی دادند و ستاد این تصمیم را گرفت. سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود ، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت خضوری خواهد بود.  آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

گفتنی است آزمون وکالت ۱۳۹۹ تا کنون ۳ بار به تعویق افتاده است؛ به گفته سازمان سنجش شیوع و همه گیری ویروس کرونا باعث شده است تا ستاد ملی مبارزه با کرونا به برگزارکنندگان این آزمون اجازه برگزاری آزمون وکالت در تاریخ های ۲۸ آذر ۹۹، ۲۲ اسفند ۹۹ و ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ نداده و آن را لغو کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا