گفت و گو

توضیحات کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز درباره آتش سوزی خودروی یک وکیل در کیش

وکلاپرس- دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز به تشریح پیگیری های این کانون درخصوص پرونده آتش سوزی عمدی خودروی یک وکیل دادگستری در کیش پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، مرتضی کرمانی شورقستانی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در کیش، ۲۰ آبان ماه امسال مورد سوء قصد قرار گرفت و متهمان خودروی وی را در حیاط منزلش آتش زدند.

این وکیل دادگستری ضمن اعلام اقدام کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز برای برگزاری مقدمات جلسه ای با حضور معاون قضایی استان هرمزگان، عنوان کرده بود انتظار دلجویی مسئولین کانون و یا ابراز همدردی از آنان داشته است.

بیشتر بخوانید:

فراهم کردن جلسه ملاقات با معاونت محترم قضایی دادگستری استان

وکیل محمد شیوایی، دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس ضمن تشریح کلیه اقدامات صورت گرفته درخصوص این پرونده گفت: به محض اطلاع، مسئله را پیگیری کردیم و با این وکیل در معرض خطر تماس گرفتیم. اتفاقا به فوریت با مسئولین قضایی استان هرمزگان برقرار کردیم.

وی ادامه داد: درنهایت از همکارمان خواستیم باتوجه به اینکه امکان برگزاری جلسه ملاقات با فرماندهی محترم انتظامی کیش یا استان فراهم است و همچنین ملاقات با معاونت محترم قضایی دادگستری استان هرمزگان فراهم است، انتخاب کند. وکیل کرمانی دیدار با معاونت محترم قضایی دادگستری استان را ترجیح داد و طبق هماهنگی های صورت گرفته، جلسه برگزار شد.

هنوز جزئیات جلسه ملاقات به اطلاع کمیسیون حمایت نرسیده است

دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز افزود: قرار بر این بود که نتایج این جلسه به ما اطلاع داده شود و علی رغم اینکه وکیل کرمانی شورقستانی شماره تماس من و وکیل سجاد شکوری راد (دبیر دوم کمیبسیون حمایت) را دارد، اطلاعی به ما داده نشد.

او با اشاره به اینکه این کمیسیون تاکنون به تکالیف خود عمل کرده است، گفت: ما ضمن هماهنگی جلسه، موضوع را شرح دادیم و دستگاه قضایی استان ضمن ابراز تاسف، قول همکاری موضوع را به ما داد.

کانون نمی تواند به طور مستقیم کمک مالی برای وکیلی در نظر بگیرد

شیوایی گفت: وکیل کرمانی در مصاحبه با شما عنوان کرده بود که کانون مرکز از وی دلجویی نکرده است. به عنوان دبیر کمیسیون حمایت و رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز برایم جای پرسش داشت و قابل درک نبود که مثلا کانون چگونه باید دلجویی کند؟

او افزود: کانون نمی تواند به طور مستقیم کمک مالی برای این وکیل آسیب دیده در جزیره کیش در نظر بگیرد. این همکار محترم می تواند با داشتن مستندات به صندوق حمایت مراجعه کند یا تقاضای وام بدهد. از این رو حمایت های کانون وکلای مرکز در راستای قانون تاکنون به درستی پیش رفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا