اخبار

یک سال حبس تعزیری و منع خروج از کشور برای نازنین زاغری

وکلاپرس-  وکیل مدافع نازنین زاغری از صدور رأی پرونده دوم موکلش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت: موکلم در این پرونده به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، حجت کرمانی، وکیل مدافع نازنین زاغری، از ابلاغ رای دومین پرونده این متهم ایرانی- بریتانیایی خبر داد و گفت: پرونده اول موکلم تمام شد و اکنون وی آزاد است و در این پرونده هم به قید کفالت آزاد است که در مهلت مقرر قانونی به رأی صادره مورد اعتراض قرار خواهد کرد.

نازنین زاغری که ۱۷ اسفند ماه سال گذشته با پایان ۵ سال مجازات حبس، آزادی وی به زندان اوین ابلاغ و پابند الکترونیک او  بازه بود شد در دومین پرونده خود با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی ‌بی ‌سی فارسی به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا