اخبار کانون هاویژه

در نشست هیأت‌مدیره کانون وکلای گلستان مطرح شد: با ترازوی تجارت نمی‌توان عدالت را سنجید

وکلاپرس ـ غلامرضا اتحادیه در نشست خبری هیأت مدیره کانون وکلای گلستان از نگرانی های وکلا و مدیران نهاد وکالت درخصوص طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی، گفت: در قسمتی از این طرح به آزمون وکالت و اخذ پروانه آن اشاره شده در حالی که نگاه ما اقتصادی نیست و در واقع با ترازوی تجارت نمی‌توان، عدالت را سنجید.

ورود افراد فاقد صلاحیت علمی برای حقوق مردم زیان بار است

غلامرضا اتحادیه روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کانون وکلا نهادی مستقل از دولت و قوه قضاییه است که هدف از تشکیل آن حمایت از ستمدیدگان، مالباختگان و مظلومان در مقابل قاضی که هیچ پناهی جز وکیل ندارد، است.

بیشتر بخوانید: مفاسد تصویب طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار در درجه اول متوجه قوه قضاییه است

وی در خصوص تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی، گفت: شغل وکالت به‌طور مستقیم با جان و مال مردم در ارتباط است و ورود افرادی به این شغل که سطح علمی لازم را ندارند، زیان‌بار خواهد بود.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: به من وکیل اجرای این طرح ضرری وارد نمی‌کند اما حقوق مردم پایمال خواهد شد.

کدام کسب‌وکار خدمات رایگان ارائه‌ می‌کنند؟

اتحادیه گفت: در حالی در این طرح وکالت به‌عنوان شغل دیده‌شده که برخی از خدمات کانون وکلا ازجمله مشاوره و وکالت‌های معاضدتی و تسخیری، رایگان است. در کدام کسب‌وکار خدمات رایگان ارائه‌ می‌کنند؟ سال گذشته در استان ۸۳۷ وکیل در ۶۶۰ پرونده، وکیل تسخیری بودند و آمار امسال نیز تاکنون ۴۳۱ وکیل در ۳۲۹ پرونده بوده است.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم ابعاد مختلف این طرح را به حکومت، نمایندگان و جامعه نشان دهیم و اگر اجرایی شد، تاریخ بگوید که وکلا تلاششان را انجام دادند اما نتوانستند جلوی تصویب آن را بگیرد.

بیشتر بخوانید: تفاهم نامه ۵ ساله بهزیستی و اسکودا؛ افزایش خدمات معاضدتی به مددجویان

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان بیان کرد: وکیلی که عنوان کانون وکلا را یدک می‌کشد باید کاردان و مستقل در برابر دستگاه قضایی باشد. کانون وکلا به جهت استقلالی که دارد، به هرکسی پروانه نمی‌دهد و آزمونی که برگزار می‌کند را هم بر اساس ظرفیت سنجی انجام می‌دهد.

۶۲۸ وکیل پایه یک در استان گلستان؛ ۸۳۷ وکالت تسخیری در سال ۹۹

غلامرضا اتحادیه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۲۰ پرونده توسط ۷۳۵ نفر از وکلای تسخیری استان رسیدگی شد تعداد هفت پرونده وکالت معاضدتی و یک‌هزار و ۶۶۶ مشاوره انجام شد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۰ مشاوره حضوری و ۳۱۶ مشاوره به صورت تلفنی بوده است.در سال ۱۳۹۹ نیز ۸۳۷ وکیل وکالت تسخیری ۶۶۰ پرونده را برعهده گرفتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان با اشاره به آمار وکلا و کارآموزان ابراز کرد: ۶۲۸ وکیل پایه یک در استان وجود دارد که از این تعداد دو نفر تعلیق هستند، علاوه بر این سه وکیل پایه دو در استان داریم تعداد کارآموزان وکالت در استان ۶۱ نفر است و ۹ نفر به عنوان کارآموز مهمان در کانون گلستان فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا