اخبار صنفی

گزارش‌هایی از محکومیت بدوی وکیل فرزانه زیلابی به ۱۸ ماه حبس

وکلاپرس- بنا بر اطلاعات واصله وکیل فرزانه زیلابی در دادگاه بدوی به ۱۸ ماه حبس محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از کانال تاریخ کانون وکلا، وکیل فرزانه زیلابی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به ۱۸ ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.

به ادعای رسانه صنفی یادشده «حکم بدوی صادر شده به استناد اتهامات انتسابی تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر ایران بوده است و جلسه بعدی دادگاه وکیل فرزانه زیلابی در روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در دادگاه کیفری دو اهواز برگزار خواهد شد.»

فرزانه زیلابی (عضو کانون وکلای خوزستان و وکیل مدافع برخی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه) در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ نیز از سوی دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

۶ ماه تعلیق از اشتغال به وکالت از سوی بازپرس در سال ۱۴۰۰ از جمله مواردی برای این وکیل در معرض خطر بود که با واکنش وسیع حقوقدانان مواجه شد.

خبرنگار وکلاپرس در حال بررسی جزئیات بیشتر خبر است.

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    احسنت بر این حکم ولی حکمی سنگین تر از لغو پروانه وکالت نیست
    یکی از شرایط قبولی تو ازمون برای متقاضی وکالت داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی است اگر نمیتونه حکم خداحافظی از این شغل مهم براش بزنید بره خونه

    1. یعنی شما فک کنم وکیل بشی.حق موکل خودتو هم پایه مال میکنی.از کارگران هفت تپه دفاع نکنه یعنی؟؟

  2. بعضی از همکاران عمدا دنبال محکومیت میگردن برای مهاجرت ، قضات محترم دقت لطفا،پروانه وکالت رو باطل کنید وبس مطمئن باشید بساط وکلایی که ادای یک بنده خدایی رو در میارن جمع میشه.باتشکریک وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا