اخبار اسکوداویژه

به زودی هیأت عمومی اسکودا درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات تصمیم خواهد گرفت

وکلاپرس- بنا بر دستور کار تعیین شده از سوی شورای اجرای اسکودا، قرار است در جلسه امروز عصر مدیران نهاد وکالت اعضای هیأت رئیسه اسکودا انتخاب شوند.

به گزارش وکلاپرس، برگزاری انتخابات یازدهمین دوره هیات رئیسه اسکودا که قرار است امروز عصر در هتل شایان جزیره کیش با حضور اعضای هیئت عمومی اسکودا برگزار شود، با چالش هایی رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری انتخابات هیات رئیسه اسکودا که به عنوان یکی از دستورات پنجاه و یکمین نشست هیات عمومی اسکودا تعیین شده بود، با دادنامه ی عالی انتظامی قضات، با چالش هایی مواجه شده است.

بنا بر مکاتبه دادستان کل کشور با رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و پیرو نامه رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، شعبه یک این دادگاه با صدور یک دادنامه با حضور برخی از نامزدها در انتخابات اسکودا مخالفت کرده است.

بر اساس دادنامه شعبه یک دادگاه عالی انتظامی قضات، حضور جلیل مالکی، سید مهدی حجتی، عبدالله سمامی و سوده حامد توسلی در میان نامزدهای انتخابات غیر قانونی دانسته شده است.

بیشتر بخوانید:

صلاحیت دادگاه انتظامی قضات در خصوص انتخابات اسکودا

اگرچه بسیاری از وکلای دادگستری صلاحیت دادگاه انتظامی قضات برای اعمال نظر در انتخابات اسکودا را فاقد مبنا می‌دانند، لیکن قرار است در جلسه امروز عصر درباره برگزاری انتخابات تصمیم گیری شود.

به نظر می‌آید مدیران نهاد وکالت باید نسبت به اجرای یکی از سه وضعیت زیر تصمیم‌گیری کنند:

  •  برگزاری انتخابات با حضور تمام نامزدها
  •  برگزاری انتخابات با حذف اشخاص مذکور در دادنامه
  •  عدم برگزاری انتخابات و تعویق آن

به هریک از این وضعیت‌ها انتقادات متعدد حقوقی و غیر حقوقی وارد بوده و هرکدام مورد تأیید جمعی از وکلای دادگستری است.

وضعیت دیگر نیز انصراف چهار نامزد ذکر شده از کاندیداتوری در انتخابات اسکودا است که مشخص نیست چقدر به صلاح نهاد وکالت بوده باشد؟ به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید مدیران نهاد وکالت تا ساعتی دیگر چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا