اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

کمیسیون قضایی و حقوقی با ریاست غضنفر آبادی شروع به کار کرد

وکلاپرس ـ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از شروع به کار مجلس یازدهم، تشکیل شد. موسی غضنفر آبادی نیز به عنوان رییس این کمیسیون از سوی اعضا انتخاب شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری از تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی و تعیین اعضای هیأت رییسه آن در نخستین نشست این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان از حوزه انتخابیه در میان دوره‌ای وارد مجلس نشده‌‌اند و همچنین تعداد اعضای کمیسیون مذکور به حد نصاب نرسیده بود، مجلس مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن کمیسیون قضایی با هر تعداد نماینده شروع به کار کند تا با حضور نمایندگان جدید در مجلس از آنها بتوان در کمیسیون استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیین نامه مجلس برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی اصلاح شد

بر اساس ماده واحده مصوبه مذکور، تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره: در دوره یازدهم، هیأت مشترک روسای شعب و هیأت رئیسه مجلس می تواند حداقل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی را تعیین کند.

شروع به کار کمیسیون قضایی و حقوقی با ۵ نفر

دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم، یادآور شد: هیأت رییسه مجلس اجازه انتخاب اعضای هیأت رییسه کمیسیون را صادر کرد و بر این اساس در نشست روز سه شنبه کمیسیون موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم به عنوان رییس، سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه به عنوان نایب رییس اول، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به عنوان نایب رییس دوم، سید کاظم دلخوش اباتری به عنوان سخنگو و همچنین هاجر چنارانی نماینده فیروزه به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند که مقرر شد از روز یکشنبه هفته آینده این کمیسیون آغاز به کار کند.

موسی غضنفر آبادی کیست؟

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان بم در استان کرمان است. وی در دوره هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس حضور داشت اما در دوره دهم مجلس، نتوانست به مجلس راه یابد. وی در این دوره فترت به عنوان رییس دادگاه انقلاب تهران مشغول خدمت در دادگستری استان تهران بود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا