اخبار آزمون هاویژه

کمیسیون بانوان کانون وکلای چهارمحال و بختیاری: آماده حمایت حقوقی از زنان بازیگر قربانی خشونت جنسی هستیم

بیانیه کمیسیون امور بانوان کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در حمایت از بازیگران زن سینما

وکلاپرس ـ کمیسیون امور بانوان کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در ضمن بیانیه‌ای در راستای حمایت از بازیگران زن سینمای ایران، از آمادگی این کمیسیون برای ارائه هرگونه حمایت حقوقی برای زنان بازیگر قربانی خشونت جنسی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، کمیسیون امور بانوان کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در بیانیه اخیر خود آزارگری جنسی در صنعت سینما برای بازیگران زن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

وکلای دادگستری کمیسیون مذکور از آمادگی خود برای ارائه «هرگونه حمایت حقوقی از این قشر علی الخصوص قربانیان» خشونت جنسی در صنعت سینما سخن گفته و از رغبت این کمیسیون برای تعامل با نهادهای صنفی صنعت سینما به منظور کاهش وقوع چنین خشونت‌هایی خبر داده‌اند.

متن کامل بیانیه را در ادامه خواهید خواند:

بیانیه اخیر منتشر شده توسط بانوان صنعت سینما علیه آزارگران جنسی، تصویری دردناک از ساختار ناعادلانه حرفه ای را ترسیم کرده است. روایتی تلخ که تبعیض و سوءاستفاده جنسیتی در این صنعت را تشریح نموده است.

کمیسیون امور بانوان کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مراتب تاسف و تاثر عمیق خود را از احتمال وقوع چنین رخدادهای اسفناکی در صنعت فیلم و سینمای ایران اعلام داشته و امیدوار است زمزمه های تلخی که در فضای مجازی در تایید وقوع چنین رفتارهای غیراخلاقی منتشر می شود، منطبق با واقع نباشد. چرا که باور همه آن ها بسیار دردناک بوده و زنگ هشدار مهیبی برای دنیای حرفه ای بانوان به شمار می رود.

این کمیسیون ضمن اعلام مراتب همدردی خود با بانوان صنعت فیلم و سینما بدین وسیله اعلام میدارد که با همه ظرفیت های خود حاضر به هرگونه حمایت حقوقی از این قشر علی الخصوص قربانیان در راستای طرح دعوا، دفاع از حقوق ایشان و تلاش برای جبران خسارات وارده است.

همچنین مراتب آمادگی خود را جهت تعامل با نهادهای صنفی این صنعت اعلام داشته تا با تنظیم قراردادهای تخصصی در این حرفه، موجبات تضمین و حفظ حقوق مادی و معنوی هنرپیشه گان را فراهم سازد.

این کمیسیون خواستار تصویب قوانین شفافتر و جامعتر از سوی مقنن و نیز تدوین ضوابط و نظامات قاطع توسط نهادهای درون صنفی، اتحادیه ها، انجمن ها، خانه سینما و …است. تا با تبیین تکالیف و مسئولیتهای هر یک از عوامل فیلم سازی و درج ضمانت اجرا و ساز و کارهای اجرایی مناسب، از وقوع هر گونه بی اخلاقی و ناهنجاری پیشگیری و در صورت وقوع، با مسئولین آن برخورد قاطع به عمل آید.

امید آنکه همواره شاهد محیطی امن برای فعالیت و پیشرفت بانوان در همه عرصه ها بوده و در آینده با چنین دغدغه ها و روایات دردناکی مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا