اخبار کانون هاویژه

عضو هیأت‌مدیره کانون کرمانشاه: فرضیه سرقت در تعرض به رییس کانون وکلای کرمانشاه منتفی است

وکلاپرس– رییس سابق کانون وکلای کرمانشاه درخصوص جزئیات سوءقصد به جان رییس فعلی این کانون گفت: انگیزه ضاربان سرقت یا زورگیری نبوده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل پیشکسوت روح الله وکیلی، عضو هیأت کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، درخصوص جزئیات سوءقصد به جان رییس این کانون به خبرنگار وکلاپرس گفت: دکتر رستمی چهارشنبه بعد از ظهر در یکی از خیابان های شلوغ شهر در حال خرید کتاب از شهر کتاب بوده است. بعد از خروج از مجموعه درحالی که تلفنی با وکیل ابراهیم کیانی (نایب رییس اسکودا) صحبت می کرد فردی به او می گوید می خواهد با او صحبت کند.

بیشتر بخوانید: دادستان کرمانشاه تدابیر اتخاذ شده برای تعقیب عاملان حمله به رییس کانون وکلا را تشریح کرد

وضعیت درمان رییس کانون وکلای کرمانشاه به خوبی پیش رفته است

رییس سابق کانون وکلای کرمانشاه ادامه داد: وکیل رستمی ابتدا تصور می کند آن شخص قصد استفاده از تلفن او را دارد اما بعدا متوجه می شود اینگونه نبوده است. ناگهان سه نفر دیگر به او ملحق می شوند و تا آقای رستمی متوجه موضوع می شود، از صحنه فرار می کند تا به محل شلوغ فروشگاه برود.

وکیلی افزود: دکتر رستمی به زمین می افتاد و در همان حال، آن ۴نفر قریب به ۷ ضربه چاقو به وی وارد می کنند و از دو تلفن همراهی که در دست وی بوده، یکی را بر می دارند.

او با اشاره به انتقال رییس کانون به بیمارستان و بهبودی وضعیت رستمی افزود: خداروشکر درمان به خوبی پیش رفته است.

انگیزه ضاربان سرقت یا زورگیری نبوده است

وکیلی درخصوص انگیزه متهمان گفت: به هیچ وجه انگیزه ربایش یا زورگیری نبوده است؛ اصولا در ربایش یا زورگیری، بیش از دو نفر در صحنه حاضر نمی شوند اما این چهار نفر با هماهنگی قبلی در تعقیب وی بوده اند.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید از قتل کارآموز وکالت پریوش ظفری در کرمانشاه

نایب رییس کانون وکلای کرمانشاه درخصوص اقدامات این کانون گفت: در تماسی که با دادستان محترم داشتم، قرار شد دستور تشکیل کمیسیونی برای پیگیری جدی موضوع داده شود. دکتر رستمی از حسن سلوک بالایی برخوردار است و ان شاء الله با پیگیری ها انگیزه مهاجامن مشخص خواهد شد.

یکی از علل تعرض به وکلا هجمه های سیمای جمهوری اسلامی ایران در فیلم و سریال ها است

وکیلی با اشاره به خطرات حرفه وکالت گفت: متاسفانه اخیرا تبلیغات سوئی از ناحیه برخی رسانه ها، مطبوعات و مسئولین علیه حرفه وکالت صورت می گیرد که عمدتا در جهت تخریب جایگاه و شان وکلاست. یکی از علل تعرضات به وکلا ناشی از همین هجمه هاست و جز شأن شکنی پیامد دیگری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: وکیل بهروز رستمی: صدا و سیما در نفرت پراکنی علیه وکلا ید طولایی دارد

وی ادامه داد: وکلای دادگستری سنگربانان بی سنگری هستند که از جمله بازوان توانمند دستگاه قضایی در تحقق دادرسی عادلانه هستند؛ فیلم ها و سریال های آن چنانی که گاها با هدف و‌ بدون نظارت مسئولین سیما تهیه و‌ پخش می گردد و‌ از وکیل دادگستری چهره ای بر اساس مطلوب تهیه کنندگان و گردانندگان ارائه می دهند. پاره سخنرانی و‌ میز گرد و نوشتار و‌ مصاحبه ها علل عمده تعرضاتی است که نسبت به نهاد وکالت و کانون های وکلای دادگستری موجب می گردد. غافل از آن که وقتی تعرضی به وکیل دا‌دگستری صورت پذیرد به اعتماد عمومی به عنوان مولفه اساسی لطمه وارد خواهد که پیامد ان به جامعه منتقل می گردد.

گفتنی است دکتر بهروز رستمی شامگاه چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ از سوی افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت. مهاجمان پس از وارد کردن ضربات متعدد چاقو به بدن دکتر رستمی از محل متواری شدند.

بهمن سال گذشته نیز کارآموز وکالت پریوش ظفری در کرمانشاه هدف تیراندازی همسر موکل خود قرار گرفت و کشته شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا