اخبار صنفیویژه

چالش سهمگین تبلیغات انتخاباتی وکلا

یادداشت علیرضا آذربایجانی؛ عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپرس ـ انتخابات پنجم تیرماه کانون وکلای مرکز اگرچه شاهد حضور پر شور وکلا در شرایط کرونایی بود، اما با تبلیغات انتخاباتی برخی از وکلا در قامت نامزدهای انتخاباتی چهره ای غیر حرفه ای در یادها به جای گذاشت. در همین زمینه دکتر علیرضا آذربایجانی در یادداشتی اینستاگرامی به نقد این رفتار انتخاباتی با عنوان « چالش سهمگین تبلیغات انتخاباتی » پرداخت که در ادامه می خوانید:

دنیای متمدن با تأسیس و اعتقاد به “اصل ” ها آغاز و تثبیت و انسانها مبتنی بر اصلی که به آن اعتقاد دارند رفتار خود را مدیریت و تعریف می نمایند.

در انتخابات کانون های وکلا چه اصولی بر انتخابات حاکم است؟ عمده رفتار تبلیغاتی ، کارناوال گونه و نمونه یک جامعه بی قانون و پر هرج و مرج است؛

بیشتر بخوانید: تخلفات انتخاباتی نامزدهای کانون وکلای مرکز

با حداقل اندیشه در مشاهدات وقایع پنجم تیر ماه خیابان زاگرس، کسی نمی تواند انکار نماید که با مخالفت با برگزاری انتخابات آنلاین و ایجاد زمینه برای تحقق و توسعه روش های غلط تبلیغاتی ، روز خوبی برای تفکرات اصولی و همراه با اخلاق حرفه ای نبود. رفتارهای عجیب و تکدی وار بعضی از نامزدها را نمی توان انکار کرد .

رفتار ناپسندی که مستمراً تکرار و در حال نضج و نمو است و اگر بدادش نرسیم پایه های این کهن خانه صنفی را ویران می کند.

این رفتار ناپسند را دیگر نمی توان به حساب ثالث گذاشت که “از ماست و بر ماست ” .

بیشتر بخوانید: اطلاعیه ضوابط شرکت در انتخابات کانون وکلای مرکز

نصب داربست های مرتفع، الصاق عکس بر روی ماشین های پارک شده، استفاده از گروه های نوجوان زیبا روی دختر و پسر با لباس های متحدالشکل با شال و کلاه و کمربند و روسری یک رنگ و تنظیم شده با(پوشت)، نامزد ورود به هیأت مدیره ، اجاره پارکینگ و تشکیل ستاد انتخاباتی در جوار کانون و پخش سرود و موسیقی، به حرکت در آوردن عکس های بزرگ با چهار چوب های سنگین، ایستادن شخص نامزد و یا دوستانش برای ساعت های متوالی در مدخل ورودی رأی دهندگان و اصرار بر تعرفه خود یا فرد مورد نظر، توزیع لوازم التحریر با اسم و پاکت های ملزومات، توزیع آرم وکالتی و پخش افراطی عکس و پوستر، تخریب ناروای رقبا، درخواست و اصرار بر استوری، توزیع لیست های چند گانه از نامزدها برای تحویل به حلقه های بیرونی و میانی و درونی از رأی دهندگان و … که نمونه هایی از رفتار مشهود است، چیزی نیست الا حرکت به سمت عوام زدگی؟

اگر این رفتار “اصل ” شود نه تنها در تمام شؤون وکالت رسوخ می کند بلکه شایستگان از ثبت نام های بعدی امتناع ونتیجتاً به کنار زده می شوند و رأی دهندگان نیز مشاهده این رفتار را توهین به شعورشان تلقی و از شرکت برای رأی دادن نیز دوری کرده و نتیحتاً عرصه برای عده ای خاص که آنها نیز خاص تر را گزینش خواهند کرد، هموار تر خواهد شد و چه چرخه معیوبی شکل خواهد گرفت؟

اگر شخصا در این دوره پذیرفته نشده بودم قلم بر نمی گرفتم و به خود نیز انتقاد داشته و متأسفم که چرا در دوره های قبلی که امکان حضور داشتم تصمیم جدی در برخورد با این شیوه نامیمون گرفته نشد.

منبع:‌ اینستاگرام نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا