ویدئوویژه

ویدئو: بخش دادگاه سریال افرا

این ویدئو بخشی از قسمت داوزدهم سریال تلویزیونی افرا است که از شبکه یک سیما پخش شده است

وکلاپرس- در قسمت دوازدهم سریال افرا که چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شد، چند سکانس از داستان در فضای دادگاه نمایش داده شد.

در این بخش از سریال، علاوه بر اینکه باز هم مانند برخی موارد مشابه تصویر واقعی از فضای دادگاه و جلسات رسیدگی ارائه نشده است، رفتار و سخنان وکلای طرفین نیز در برخی موارد قابل انطباف با واقعیت نیست.

به عنوان مثال وکیلِ متهم در راهروی دادگاه و پیش از آغاز جلسه، مشغول خوردن آجیل است یا در جلسه دادگاه وکلای طرفین در حضور رییس جلسه مشغول جدل در مورد عنوان اتهام هستند و رییس جلسه هم از آن ها در این مورد نظرخواهی می کند.

از سوی دیگر تحقیقات مقدماتی در ارتباط با قتل طبق مادۀ ۹۲ قانون آیین دادرسی کیفری باید در شعبه بازپرسی انجام شود، ولی نوشته روی میز رییس جلسه و همین طور رنگ شال او -رنگ شال بازپرس زرشکی است- نشان می دهد که مرجع رسیدگی کنند دادگاه است.

حتی اگر مرجع رسیدگی کننده دادگاه هم باشد، با توجه به اینکه طبق ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری رسیدگی به قتل عمد در صلاحیت دادگاه کیفری یک قرار می گیرد، باید اقلا یک نفر مستشار هم در جلسه رسیدگی حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی ساخته شده است و مهدی سلطانی، پژمان بازغی، مینا وحید، روزبه حصاری، اسماعیل محرابی، فریبا متخصص، نسرین بابایی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، محمد صادقی، سارا باقری، همایون سیدی، داریوش سلیمی، فهیمه مومنی، آریا دلفانی، بهمن صادق حسنی، مهرداد بخشی و امیر بابایی در آن ایفای نقش می کنند.

قسمت های پخش شدۀ این سریال را می توانید از وبسایت شبکه یک سیما به صورت رایگان و قانونی دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا