گفت و گوویژه

وکیل عادل مقدس: آمار وکلای احضارشده بیش از ۱۰۰ نفر بود

وکلاپرس- وکیل عادل مقدس عضو هیات مدیره کانون وکلای بوشهر که در جریان احضار دسته جمعی وکلا به دادسرای امنیت اوین، آنان را همراهی کرده بود، تعداد وکلای احضار شده را بیش از ۱۰۰ نفر تخمین زد.
به گزارش وکلاپرس، از اسفند ماه ١۴٠١ برخی از وکلای دادگستری بدون ذکر عنوان اتهامی به دادسرای امنیت تهران احضار شده بودند. ازجمله مدیرانی که وکلا را در این فرآیند همراهی کردند، وکیل عادل مقدس بوده است.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای بوشهر با اشاره به جزئیات احضار برخی وکلا به دادسرای امنیت گفت: به نظر می‌رسد آمار وکلای احضارشده بیش از ۱۰۰ نفر باشد.

بیشتر بخوانید:

اعضای هیات مدیره های کانون های وکلا باید در وقت لازم از اعضای خود حمایت کنند

وکیل عادل مقدس، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری بوشهر، در گفتگو با وکلاپرس درخصوص جزئیات این احضارها گفت: مدیران در هر مجموعه ای وظیفه دارند از افراد عضو که متعلق به آن مجموعه هستند در حیطه قانون حمایت کنند؛ از آنجا که اعضای هیات مدیره های کانون های وکلا منتخب وکلا هستند، باید در وقت لازم از اعضای خود حمایت کنند. انتخاب بنده این بود که باتوجه به مسئولیتی که دارم، این وکلا را همراهی کنم. معتقدم احضارها -چه مبنای قانونی داشته باشد و چه نداشته باشد- باید از سوی هیات مدیره ها پیگیری شود.

تصمیم کارگروه حقوق بشر اسکودا، حمایت قانونی از وکلای احضار شده بود

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری بوشهر با اشاره به حمایت های صورت گرفته گفت: اخیرا کارگروه حقوق بشر اسکودا به دبیری وکیل محمدصالح نقره کار، جلسه ای با حضور وکلای عضو این کارگروه و وکلای مدعو داشت و برآیند و خواست این جلسه همراهی هیأت مدیره ها با وکلای احضار شده و حمایت قانونی از آنها بود.

بیشتر بخوانید:

کانون های وکلای دادگستری نباید از مسئولیت شانه خالی کنند

او ادامه داد: از سوی دیگر باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که اسکودا رأس هرم کانون ها نیست و خود این نهاد با تصمیم کانون های وکلای کشور شکل گرفته است. لذا نباید تنها انتظار حمایت از سوی اسکودا داشته باشیم و کانون های وکلای دادگستری نباید از مسئولیت شانه خالی کنند.

مقدس در پاسخ به تعداد وکلایی که احضار شده بودند، گفت: آمارهای مختلفی اعلام شده بود اما به نظر می رسد آمار بیش از ۱۰۰ عضو از وکلای کشور است.

بیشتر بخوانید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. بنده نه با قانون زیاده آشنایی دارم و نه ارتباطی با قاضی و وکیل ..
    امّا این را کامل دیده و از قول افکارعمومی و نظر مردم میگویم
    وکیل در ایران یعنی کسی که تا پولی نبیند حتی مشاوره اولیه هم به کسی نمیدهد. اگر در پرونده ای هم وکالت بگیرد .بعنوان مشتری ،بروزن پول شخص قدم برمیدارد . البته ازاینکه در مراجع قضایی هم ،وکیل را کمتر بازی میدهند درست است . حالا هم که در این اعتراضات بعضی وکلای کلاه نمدی برای خود میجویند

    1. شاید خیلی از وکلا این طور باشند ولی نه همه و خوب مشاغل دیگر هم تا پول نگیرند کاری انجام نمی دهند، حق بدهید چون یک لوله باز کن برای ۵ دقیقه کار، ۳۰۰ تومن می گیره، وکیل که کلی سختی کشیده و اجاره و مخارج دارد چگونه مجانی کار کند

  2. هو الوکیل؛
    دوست محترم سلام؛
    بنده یک وکیل هستم و منظورتون رو از این اظهار نظر بی اساس،متوجه نشدم؛
    شما نه با قانون اشنا هستید و نه دنیای وکالت،لذا سکوت بهترین رفتار هست.
    اگر روزی با این مسائل اشنا شدید, قطعا به میزان اهمیت و به مراتب اضطراب و فشار در این شغل پی میبید و مسلما به این نتیجه می رسید که”پول” ،کم بهاترین اجر و پاداش یک وکیل هست.
    “کم گوی و گزیده گوی چون در”
    یک وکیل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا