اخبار بین المللیویژه

وکیل مسلمان نصرت جهان در لیست نامزدهای قضاوت دادگاه فدرال در نیویورک قرار گرفت

 وکلاپرس- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، یک وکیل زن مسلمان آمریکایی را به نام ” نصرت جهان چودوری” در فهرست نامزد های قضات دادگاه فدرال ایالت نیویورک قرار داد.

به گزارش وکلاپرس، نصرت جهان چودوری (Nusrat Jahan Choudhury) وکیلی آمریکایی-بنگلادشی است که به عنوان نامزد قضاوت در  دادگاه منطقه ای یکی از شهرهای ایالت نیویورک معرفی شده است.

نصرت جهان چودوری، وکیل حقوق مدنی بنگلادشی تبار، در صورت تایید سنای آمریکا، در دادگاه منطقه ای فدرال در ایالت نیویورک خدمت خواهد کرد.

کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای از سمت جو بایدن با اشاره به چودوری گفت: «نامزدی که اولین آمریکایی بنگلادشی تبار، اولین زن مسلمان آمریکایی و دومین فرد مسلمان آمریکایی است که به عنوان قاضی فدرال خدمت خواهد کرد.».

تحصیلات نصرت جهان چودوری

چودری در سال ۱۹۹۸ لیسانس هنر را از دانشگاه کلمبیا، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون در سال ۲۰۰۶ و دکترای حقوقی از دانشکده حقوق دانشگاه ییل در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد.

سوابق حرفه ای چودوری

نصرت جهان چودوری کار خود را به عنوان کمک قاضی برای قاضی دنیس کوت از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک و قاضی دنیلز پارکر از دادگاه تجدید نظر ایالات متحده آغاز کرد. او بیش از ۱۱ سال در اتحادیه ملی آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) مستقر در شهر نیویورک خدمت کرد.

بیشتر بخوانید:

او از آن زمان به عنوان وکیل برای پروژه امنیت ملی ACLU و برنامه عدالت نژادی کار کرده است. از سال ۲۰۲۰، او مدیر حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ایلینوی بوده است.

وظایف دادگاه های فدرال ایالات متحده

دادگاه های فدرال ایالات متحده بر رسیدگی های حقوقی جرایم فدرال و دعاوی مدنی نظارت می کنند. آنها همچنین این توانایی را دارند که قوانین ایالتی و فدرال را که به نظر آنها ناقض قانون اساسی ایالات متحده است، از نظر قضایی بررسی و اجرای آن را متوقف کنند.

تمام پرونده های فدرال ایالات متحده در دادگاه های منطقه ای شروع می شود و می توان آنها را در دادگاه های استیناف ایالات متحده تجدید نظر کرد. دادگاه عالی ایالات متحده – دادگاه عالی در این کشور – سومین و آخرین سطح تجدید نظر در سیستم قضایی فدرال است.

الزام اخذ اکثریت آرا در سنای ایالت متحده

رئیس جمهور همه قضات فدرال را منصوب می کند، اما پس از آن نامزدها باید با اکثریت در سنا تایید شوند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، رسماً به چودری توصیه کرد در نیمکت فدرال در نیویورک خدمت کند و او را “متخصص در حقوق و آزادی های مدنی” خواند.

منبع: الجزیره

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا