اخبارویژه

وکیل دکتر ایرج گلدوزیان درگذشت

وکلاپرس ـ دکتر ایرج گلدوزیان استاد تمام دانشگاه تهران و مؤلف کتب متعددی در زمینه حقوق کیفری درگذشت.

به گزارش وکلاپرس، برخی از درگاه های خبری از درگذشت استاد ایرج گلدوزیان، وکیل دادگستری کانون وکلای مرکز و استاد حقوق کیفری دانشگاه تهران، خبر داده اند.

علت فوت ایشان بیماری اعلام شده و مراسم تشییع و تدفین این حقوقدان متعاقبا اعلام خواهد شد.

برای مشاهده برخی از آثار این حقوقدان فرهیخته به لینک زیر مراجعه کنید:

آثار مرحوم دکتر ایرج گلدوزیان در سایت دادبازار

نگاهی به زندگی دکتر ایرج گلدوزیان

دکتر ایرج گلدوزیان، در سال ۱۳۱۸ (ش.) در شهر مشهد به دنیا آمد.

به گزارش سایت قضاوت آنلاین، وی در سفرهایی که طی دهه ۱۳۴۰ (ش.) به فرانسه کرد، دوره های یک ساله جرم یابی، کشف جرائم و جرم شناسی را که ویژه ضابطین دادگستری بود، در دانشکده پانتئون و مدرسه عالی مولن فرانسه با موفقیت طی کرد. در سال ۱۳۴۴ (ش.) وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۸ (ش.) فوق لیسانس حقوق جزایی را دریافت کرد.

دکتر گلدوزیان در سال ۱۳۴۹ به فرانسه رفت و در دانشکده پانتئون به دکترای حقوق جزایی دست یافت (۱۳۵۱ ش.) همچنین در همین سال موفق به دریافت دیپلم تحصیلات عالی حقوق خصوصی شد. آنگاه در دوره دکترای تخصصی علوم کیفری با ارائه پایان نامه «آزادی مشروط» موفق به دریافت دکترای تخصصی حقوق کیفری شد. سپس به مدت دو سال در دادگاه شهرستان کرتیل پاریس به کارآموزی نزد قاضی اجرای مجازاتها پرداخت.

بیشتر بخوانید: وکیل قدرت‌الله واحدی درگذشت

وکیل مرحوم ایرج گلدوزیان
وکیل مرحوم ایرج گلدوزیان

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان محقق در موسسه مطالعات حقوق اسلامی و تطبیق دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشغول به کار شد و همزمان به تدریس در دانشگاه ملی ایران، موسسه علوم بانکی، مجتمع آموزش عالی قم، دانشکده حقوق دانشگاه تهران (عضو هیئت علمی – دانشیار)، دانشکده علوم قضایی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز مشغول شد.

گفتنی است دکتر ایرج گلدوزیان در سایت حامی به عنوان وکیل پایه یک کانون وکلای مرکز معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: ۳ اردیبهشت؛ سالروز درگذشت وکیل بهمن کشاورز

‫۲ دیدگاه ها

  1. حضرت استاد دکترایرج گلدوزیان ستاره بی نظیر علوم کیفری و با اخلاق و انسانیت و متانت ویژه علاوه بر احاطه بر منابع غنی حقوق کیفری نسبت به منابع فقهی مورد نیاز صاحبنظر و برجسته بود؛ این ضایعه اسفناک را خدمت جامعه شریف و نخبه حقوقی در تمامی مشاغل و همکاران و همراهان و شاگردان این عزیز درگذشته تسلیت و تعزیت عرض می نمایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا