اخبارویژه

۱۷ اردیبهشت؛ موعد برگزاری مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا

وکلاپرس ـ شیوع ویروس کرونا در کشور موجی از استمهال پرداخت اقساط وام، هزینه خدمات عمومی و حق بیمه صندوق های بازنشستگی را برای کشور به دنبال داشت.

به دنبال این جریان، بسیاری از وکلای دادگستری در انتهای سال ۱۳۹۸ در مطالبه ای عمومی از صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری درخواست امهال حق بیمه سه ماهه چهارم این سال را داشتند، که با مخالفت هیئت مدیره این صندوق روبرو گردید؛ امری که بلافاصله با موضع گیری رسمی اعضای مجمع عمومی این صندوق روبرو شد.

۲۴ اسفند ۹۸ رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری به عنوان اعضای مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مقرره‌ای را تصویب و امضا کردند که بر اساس آن به تمام وکلا و کارآموزان تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ مهلت داده می‌شود تا حق بیمه سه ماه چهارم سال ۹۸ خود را بپردازند.

بیشتر بخوانید: مهلت پرداخت حق بیمه صندوق حمایت تمدید شد

اگرچه در این نامه خبری از امضای رییس مجمع عمومی صندوق(رییس کانون وکلای مرکز) نبود، اما از یک سو تمام اعضای مجمع عمومی صندوق(به جز عیسی امینی) این نامه را امضا نموده و از سوی دیگر دکتر امینی پیشتر در این باب در یک اظهارنظر اینستاگرامی موافقت خود را با امهال پرداخت حق بیمه وکلا اعلام کرده بود.

گفتنی است با ادامه وضعیت خطرناک شیوع ویروس کرونا در سال جاری، برخی از احتمال امهال حق بیمه سه ماهه اول وکلا و کارآموزان برای سال جاری خبر داده اند. در همین زمینه پیشتر کارن روحانی(عضو هیئت مدیره کانون مرکز) به خبرنگار وکلاپرس گفته بود: « اگر شرایط جامعه به سبب ویروس کرونا در ماه‌های آتی سال ۹۹ نیز ادامه پیدا کند، احتمال می‌رود مجمع عمومی صندوق حمایت نسبت به سه ماهه اول سال ۹۹ نیز تصمیم حمایتی اتخاذ کند.»

بنا به گفته آرش کیخسروی(نایب رییس صندوق حمایت وکلا) چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه مجمع عمومی صندوق حمایت برگزار شده و در آن درباره امهال پرداخت حق بیمه سه ماه چهارم سال ۹۸ تصمیم گیری خواهد شد.

از آن جایی که اعضای مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا وعده داده اند تا با امهال حق بیمه سه ماهه چهارم سال ۹۸ موافقت کنند، باید دید آیا درباره حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ نیز تصمیمی مبنی بر امهال خواهند گرفت یا خیر؟

گزارش: ‌سید سبحان هوشیار امامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا