اخبار صنفیاخبار کانون هاویژه

مهلت پرداخت حق بیمه صندوق حمایت تمدید شد

از استمهال پرداخت حق بیمه سه ماهه چهارم سال ۹۸ تا امهال آن

پس از ارسال درخواست‌های متعدد کانون‌های وکلای دادگستری و مخالفت اولیه هیئت مدیره صندوق حمایت دادگستری، بالاخره مهلت پرداخت حق بیمه سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ تمدید شد.

با شیوع ویروس کرونا از یک سو روند کار محاکم دادگستری دچار محدودیت شد و از سوی دیگر دفاتر وکلای دادگستری به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد. از این رو وکلای دادگستری از طرق مختلف استمهال پرداخت حق بیمه پایان سال خود را به گوش مسئولین صندوق حمایت وکلای دادگستری می‌رساندند.

تلاش هایی که در قالب نامه برخی از رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری نمود یافت و البته در گام اول به مقصود نرسید. در پاسخ به این درخواست‌ها هیئت مدیره صندوق مذکور به علت عدم وجود موجبات قانونی برای پذیرش این درخواست و نبود سازوکارهای فنی با این تقاضا مخالفت نمود؛ مخالفتی که اگرچه در روزهای بعدتر تعدیل شد اما سبب گردید تا موج جدیدی از انتقادات علیه صندوق حمایت وکلای دادگستری شکل بگیرد.

در ادامه این روند، درخواست‌های متعددی از رییس مجمع عمومی صندوق حمایت صورت گرفت تا این مقام(که در حال حاضر «عیسی امینی» عهده‌دار آن است) ورود کرده و با تشکیل جلسه فوف‌العاده مجمع عمومی صندوق در این باره تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

عیسی امینی نیز با اعلام این که «امهال پرداخت حق بیمه با هیچ مانعی مواجه نیست» از رییس هیأت مدیره صندوق حمایت درخواست کرد تا در تصمیم اتخاذ شده تجدیدنظر صورت گرفته و تا پایان اردیبهشت ۹۹ به وکلا و کارآموزان جهت پرداخت حق بیمه مهلت داده شود.

سرانجام امروز(شنبه ۲۴ اسفند) رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری(به جز عیسی امینی) به عنوان اعضای مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مقرره‌ای را تصویب و امضا کردند که بر اساس آن به تمام وکلا و کارآموزان تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ مهلت داده می‌شود تا حق بیمه سه ماه چهارم سال ۹۸ خود را بپردازند.

در انتهای این نامه که به امضای کانون‌های وکلای سراسر کشور(به جز کانون وکلای دادگستری مرکز) رسیده، چنین آورده شده است:

«این تصمیم مصوبه سران کانون‌های ۲۴ گانه کشور است که به اعتبار سمت آن‌‌ها در مجمع عمومی صندوق مصوبه فوق‌العاده مجمع تلقی می‌شود و هیئت مدیره صندوق ملزم به اجرای آن است.»

 

گزارش: سید سبحان هوشیار امامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا