اخبار کانون هاویژه

نقد تفصیلی پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

این نقد توسط کارگروهی تخصصی در کانون وکلای دادگستری خراسان تنظیم شده است

وکلاپرس ـ‌ پس از دسترسی عمومی به پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال ، بیشتر حقوقدانان و وکلای دادگستری به نقد مبنا و اساس این متن پرداخته و کمتر به نقد محتوای این پیش نویس روی آورده اند. حال چند روز مانده به آخرین مهلت فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه برای نظر دهی درباره متن مذکور، کارگروهی در کانون وکلای دادگستری خراسان (که دوره مدیریتی جدیدی را تجربه می کند) بدون آن که در فراخوان ذکر شده شرکت نماید، در ۱۴ صفحه به نقد این پیش نویس پرداخته و آن را برای ملاحظه سایر کانون های وکلا منتشر ساخته است.

در همین زمینه در اطلاعیه روابط عمومی کانون وکلای خراسان آمده است: «نتایج بررسی کارگروه تخصصی کانون وکلای دادگستری خراسان در خصوص پیش نویس تنظیمی معاون محترم قوه قضاییه و اشکالات وارده بر آن و البته اصلاحات پیشنهادی به محضر ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اعلام گردید.
حسب مرقومه آقای دکتر شهبازی نیا مقرر گردید، دستاورد و نتایج بررسی کارشناسی کارگروه تخصصی کانون وکلای دادگستری خراسان جهت بهره برداری در اختیار کانون های وکلای سراسر کشور قرار گیرد.»

به همین سبب پایگاه خبری وکلاپرس متن تفصیلی این نقد را که حاوی بررسی آیین نامه پیشنهادی با قوانین حقوق بشر، مقررات عادی و مبانی فقهی است، در اختیار عموم قرار می دهد:

در قالب یک فایل پی دی اف دانلود کنید: نقد تفصیلی پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا