اخبار مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس فقط ۵ روز دیگر مهلت دارند پیشنهادات خود را درباره لایحه برنامه هفتم توسعه، به ثبت برسانند

وکلاپرس- با توجه به بررسی برنامه هفتم توسعه در جلسات هفته آینده مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها ۵ روز دیگر فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره لایحه برنامه هفتم توسعه را به ثبت برسانند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از یکشنبه هفته آینده در صحن مجلس، خبر داده است.

بر این اساس فرصت ده روزه نمایندگان مبنی بر ارسال ییشنهادات خود درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۳ شهریور ماه، در روزهای آتی به پایان می رسد.

پیش بینی می شود بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تا دو هفته زمان ببرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از هفته آینده در صحن مجلس آغاز می‌شود و جلسات مجلس در ایام بررسی این لایحه در دو شیفت صبح و عصر خواهد بود و پیش بینی می شود تا دو هفته زمان ببرد.

طبق اعلام سلیمی جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و برنامه هفتم توسعه از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اعلام کرده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۱۳ تا ۲۳ شهریور ماه و به مدت ده روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره لایحه برنامه هفتم توسعه را به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید:

وعده مساعدت و همکاری نمایندگان با کانون های وکلا

بر اساس ماده ۴ لایحه برنامه هفتم توسعه صدور، تمدید، توسعه، اصلاح تعلیق و ابطال پروانه وکالت فقط از طریق درگاه ملی مجوزها صورت خواهد پذیرفت و همچنین آزمون اختبار کارآموزی از فرایند صدور پروانه وکالت حذف شده و در همین راستا وزارت اقتصاد و قوه قضائیه می بایست آئین نامه نظارت پسینی بر عملکرد وکلای دادگستری را تدوین کنند.

گفتنی است در جلسه امروز اعضای هیات مدیره کانون وکلای فارس و مجمع نمایندگان این استان، پیشنهاد حذف ماده ۴ قانون برنامه هفتم توسعه مورد پذیرش نمایندگان و رئیس مجمع نمایندگان فارس(انصاری) قرار گرفته و وعده پیگیری موضوع و ثبت نظر تا تاریخ مقرر (۲۳ شهریور) را داده اند.

اگر چه در جلسات هیات مدیره کانون های وکلای دادگستری و نمایندگان، وعده مساعدت و همکاری در تصویب قوانین و مقررات مربوط به نهاد وکالت داده شده است، اما باید منتظر اقدام عملی نمایندگان در خصوص اصلاح این ماده باشیم.

منبع: فارس

یک دیدگاه

  1. سلام، از نمایندگان مجلس می خواهیم برنامه هفتم را از ابتدای مهرماه امسال (۱۴۰۲) ابلاغ و اجرای آن را پایش کند. نگذارد به هیچ بهانه ای اجرای آن به تاخیر بیافتد. بازگشت به کار جانبازان بازنشسته را در برنامه هفتم به وضوح وارد کند. جانبازان و آزادگان را سرمایه های کشور بداند و آنان را ارج نهد. خدا نگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا