گفت و گوویژه

اتخاذ تصمیم در خصوص پیش نویس «آیین نامه لایحه استقلال»به بعد از گذشتن از شرایط فعلی حاکم بر جامعه موکول شد

مصاحبه با ابراهیم کیانی؛ نایب رییس اسکودا

وکلاپرس ـ پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در آخرین روز کاری سال ۹۸ به مرتضی شهبازی‌نیا(رییس اسکودا) با قید محرمانه ماندن تحویل داده شد؛ پیش نویسی که از جزییات آن تا امروز فقط رؤسا و اعضای هیئت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری و مدیران اسکودا با خبر هستند. در همین زمینه در گفت و گویی کوتاه با نایب رییس اسکودا «ابراهیم کیانی» درباره این پیش نویس و تصمیم مدیران نهاد وکالت راجع به آن پرسیدیم.

ابراهیم کیانی درباره مهلت پاسخ به نامه ارسال شده از سوی قوه قضاییه راجع به متن پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال گفت: این آیین نامه که دارای ۱۹۸ ماده است پیش از پایان سال ۹۸ به دست رییس اسکودا رسید و در آن اگرچه مهلت دقیقی برای پاسخ اسکودا در نظر گرفته نشده است، اما با قید فوریت درخواست پاسخ شده است. دکتر شهبازی‌نیا این پیش نویس را برای رؤسای کانون‌های وکلا ارسال کرده است تا به مطالعه آن بپردازند.

وی در پاسخ به این سؤال که اسکودا چه تدبیر و سیاستی را در قبال این پیش نویس اتخاذ خواهد کرد، گفت: اسکودا بدون مشورت با رؤسای کانون‌ها در این باره تصمیمی نخواهد گرفت. از این رو پس از تشکیل جلسه‌ای با حضور تمام رؤسای کانون‌های وکلا، این خود اعضای حاضر در جلسه خواهند بود که در این زمینه اتخاذ تصمیم خواهند نمود. اما از آن جایی که به سبب شرایط کرونایی که بر جامعه حاکم است، امکان برگزاری جلسه و نشست رؤسای کانون‌ها وجود ندارد، بنابراین اتخاذ تصمیم تا زمانی که این جلسه برگزار شود، به تعویق خواهد افتاد./س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا