اخبار قوه قضاییهویژه

دستگیری ۱۳ نفر از شاغلین و مرتبطین قوه قضائیه در استان سمنان

وکلاپرس _ رئیس کل دادگستری استان سمنان از دستگیری ۱۳ نفر از شاغلین و مرتبطین دستگاه قضایی به جهت مبارزه درون‌سازمانی با فساد در این استان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، محمدجعفر عبدالهی (رئیس کل دادگستری استان سمنان) نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضاییه را لازم و مهم دانست تا با شناسایی بستر‌ها و فرآیند‌های فساد زا و اصلاح عناصر غافل، باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام خدشه‌دار نشود.

بیشتر بخوانید:

محمدجعفر عبدالهی گفت: در تیرماه سال جاری مبارزه با فساد درون و برون قوه قضاییه از جمله مأموریت‌های مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور بود که به دفعات مورد تأکید رئیس قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه قضایی استان در برابر گزارشات ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون سازمانی بی اعتنا نبوده و حساسیت ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص در برابر قانون به درستی ایفا شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مأموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت و اطلاعات استان تصریح کرد: طی ۹ ماهه گذشته تعداد ۳۵۰ گزارش به آن مرکز ارسال و تعداد ۱۳ نفر از شاغلین و مرتبطین دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به عمده عناوین اتهامات گفت: عناوین مجرمانه‌ای از قبیل؛ جعل اوراق قضایی، کارچاق کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان مأمورین دولتی، دریافت رشوه و ارتباط نامشروع را می‌توان بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود: دستگاه قضایی استان داعیه دار صیانت است و در قبال گزارشات واصله بی تفاوت نیست و با تعامل ارزشمند و سازنده‌ای که با دستگاه‌های نظارتی دارد، ارجاع و پیگیری برخورد‌های قانونی و بدون اغماض و منطبق با موازین را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا