اخبار آزمون هاویژه

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ اعلام شد

وکلاپرس- نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ دقایقی پیش در روی تارنمای سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش وکلاپرس نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری  که صبح روز جمعه مورخ ۱۳ مرداد ماه در ۳۴ شهر سراسر کشور برگزار  گردید، اعلام شد.

مشاهده نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲

جهت ورود به درگاه اعلام نتایج مشاهده نتایج روی لینک زیر کلیک کنید:

نتایج آزمون وکالت

جهت مشاهده نتایج نیاز به شماره داوطلبی (با پرونده) و شماره شناسنامه دارید.

گفتنی است پیش از این مدیران اعلام وکالت در خبرهایی از اعلام نتایج این آزمون در اواخر شهریور ماه خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اطلاعیه های قبلی این آزمون با رقابت تقریبی ۱۱۰ هزار نفر (۱۰۹ هزار و ۹۱۹ داوطلب ( ۵۳ هزار و ۵۰۶ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۱۳ زن)) برگزار شده است که به گفته سخنگوی اسکودا حدود ۱۱ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده اند.

از آنجا که بر طبق قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس، ظرفیت عددی حذف شده است و معیار پذیرش به تراز تغییر یافته است، باید دید میانگین تراز یک درصد برتر این آزمون چه عددی خواهد بود و چه تراز هایی حد نصاب لازم برای قبولی در این آزمون را کسب خواهند کرد.

آماری از آزمون وکالت سال گذشته

لازم به ذکر است سازمان سنجش تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال گذشته را ۷۴۲۸ نفر و میانگین تراز یک درصد برتر این آزمون ۹۹۹۵ را اعلام کرد. طبق قانون تسهیل داوطلبان آزاد که ۷۰ درصد این عدد(بیشتر از ۶۹۰۰) را دارا باشند و ایثارگرانی که ۶۰ درصد(بیشتر از ۵۹۰۰) این مقدار را دارا بودند به عنوان افراد دارای حد نصاب معرفی شدند.

بیشتر بخوانید:

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام خواهش میکنم پاسخ سوال بنده رو هرکس اطلاع داره بده،نمره کل تراز نهایی آخرین فرد قبول شده چند هزار بوده خیلی ممنون میشم پاسخ بدین 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. سلام، چیزی که بنده حساب کردم آخرین تراز قبولی در
      سهمیه آزاد ۶۶۹۶
      سهمیه ایثارگران ۵۷۴۰
      و تراز یک درصد برتر ۹۵۶۷ است.

  2. ظلم شد در حق ورودی های سال ۹۷ تا ۹۹
    با اون سوال های سخت و با طرفیت محدود و تراز بالای هشت هزار و پونصد قبول میشدیم
    حالا یه عده با تراز شش هزار قبول میشن
    نماینده های مجلس کاری جز گند زدن به حرفه هایی مثه وکالت و مهندس ندارن

      1. خانم معصومه و آقای محمد رسول سوال ها جواب می دادید یا نمی دادید ده درصدی که بالاترین نمره را کسب کرده اند وارد کانون می شوند سختی یا آسانی سوال ها فرقی به حال قبولی نداشته که… حق با این خانم یا آقای حقوقی اجحاف در حق قبولی های دهه ۹۰ به ویژه از سال ۹۷ به بعد است…. این قدر مدعی نباشید… من سال ۹۷ بعد از چهار سال شب و روز مطالعه کردن وکالت و سردفتری را قبول شدم و الان نمی دانم چه کنم…. به خدا ما راصی نیستیم…. بعد از ما فله ایی وکیل و سردفتر بردارند… ظلم کردید در حق ما….کارنامه یکی از دوستان قبول شده را دیدم مدنی و تجارت صفر و بقیه درس ها را در حد ۳۰ درصد زده بود…

  3. سلام و درود
    بنده امسال با استناد به تبصره ۱ بند ۶-۱۱ اگهی ثبت نام در ازمون شرکت کردم-صرفا برای اینکه وضعیت علمی خودم رو بسنجم و بدانم که ایا بعد از گذشت یک سال این لیاقت رو دارم که خودم رو کاراموز بدانم یا خیر.
    وارد هیچ دوره امادگی اختصاصی برای ازمون هم نشدم(چون قبلا قبول شده بودم و طبیعتا ضرورت نداشت)و بحمدالله رتبه ام نسبت به پارسال بهتر شد و با تراز ۹۶۶۲ و رتبه زیر ۳۰۰ جز ۰/۳ برتر داوطلبین شدم و در کانون استان خودم هم احتمالا رتبه تک رقمی کسب می کنم که نتیجه ایی بهتر از ازمون سال قبلم به حساب میاد.

    توصیه ام به وکلای محترم هم اینه که درسته که شرکت وکیل در ازمون در حال حاضر ممنوعه ولی این ممنوعیت ضمانت اجرایی جز کان لم یکن تلقی شدن پذیرش احتمالی ندارد. لذا از رقابت نترسند و به داوطلبین مظلوم از موضع بالا نگاه نکنند و خودشون رو به طور متناوب در این ازمون محک بزنند.
    شرکتشون هیچ حقی هم از سایر داوطلبان ضایع نمیکنه(به دلیل حذف نظام سهمیه ایی)
    ولی
    کمترین فایده این شرکت مکرر اینه که پی خواند برد وضعیتشون در مقایسه با داوطلبان دیگر چگونه است. ایا کماکان لیاقت پوشیدن ردای وکالت رو دارند یا خیر و بهتره جای خودشون رو به داوطلبان لایق تر از خود بدهند.
    این موضوع مطمئنا اونها رو از لحاظ وجدانی هم اسوده و قانع می کنه .

    1. بدشانس نیستین
      بلکه خودتون رو به حداقل سطح لازم نرساندن
      باور کنید این یه جبهه گیری نیست بلکه یه توصیه دوستانه ست
      هیچ چیز با ارزشی رو بدون زحمت نمیشه به دست آورد
      اصلا فرقی نمیکنه چه وکلایی که با طرح تسهیل جذب شدن و چه وکلایی که سالهای پیش قبل از تسهیل جذب شدن اگر دانش کافی نداشته باسن نمیتونن موفق باشن

  4. باسلام البته تقلب واعتراص هم مقام اول رابه دست می آورد ما جامه طبقه ۳که دستمان توجیب خودمان هست هرموقع درازمونی موفق باشیم رهروان وکالت آستین بالا می زنند وحامیان همفکران خود می شوند وا مصیبتا پیراهن عثمان سوالات دکتری بود شروع به سم پاشی تاسواد خود رویا حذف سوالات اشتباه پاسخ داده شده روحذف نمایند تراز منفی رقیبان بافکر خودرو افزایش دهند و به اصطلاح با جو دادن وتشتج کانون راتسلیم کنندتامثلا اینان قبول شوند واقعا تبریک به کانون ورقیبان خوش فکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا